  • 1. Data: 2006-07-26 21:57:16
    Temat: komputer prywatny czy firmowy
    Od: "adamopal" <j...@i...pl>

    Witam

    Rozpoczynam jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza 1 wrzesnia, ale
    wczesniej mam zamiar kupic komuter.
    Prosze o opinie w takiej sprawie, czy moge kupic komputer wraz z
    systemem na siebie - osobe fizyczna, a pózniej uzywac go w firmie
    czy tez musze go od razu kupic na firme zeby nie bylo problemu.
    Kupowany na osobe fizyczna ma 2 lata gwarancji a firmowy tylko rok.

    A jesli kupie na firme moge go odliczyc jesli rozliczam sie
    ryczaltowo?

    Dziekuje i pozdrawiam :)

    Adam

  • 2. Data: 2006-07-27 09:23:44
    Temat: Re: komputer prywatny czy firmowy
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    Kupowany na osobe fizyczna ma 2 lata gwarancji a firmowy tylko rok.

    jaka bzdura, chce kupic 3 letnia gwarancja to sie odezwij jesli jestes ze
    slaskiego ... znaczy daj namiary to ja sie odezwe ...

  • 3. Data: 2006-07-27 09:31:22
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Uzytkownik "adamopal" <j...@i...pl> napisal

[...]

    -----------------------------------

    Oczywiscie, ze mozesz kupic komputer na siebie, a potem
    wrzucic go w ST. Pamietaj jednak o rachunkach.

    Ale ja na Twoim miejscu kupilbym od razu komputer na firme
    (po co kombinowac?). Komputery i tak sie szybko nie psuja,
    wiec o kant tylka te gwarancje.

    Inna sprawa, ze pierwszy raz slysze, aby komputery na firme
    mialy krotszy okres gwarancyjny. Ja bym poszukal takiego
    dostawce, ktory nie robi tego typu numerow.

    Pamietaj aby miec Windowsa fizycznie, a nie tylko wirtualnie. :)

    Neko

  • 4. Data: 2006-07-27 09:33:52
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "adamopal" <j...@i...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    Ktora firma tak to roznicuje?? A moze chodzi Ci czasem o rekojmie/nizgodnoc
    z umowa ???

  • 5. Data: 2006-07-27 12:31:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Neko* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Oczywiscie, ze mozesz kupic komputer na siebie, a potem wrzucic go w ST.
    > Pamietaj jednak o rachunkach.

    Oj mam wątpliwość, czy wówczas da się zaliczyć zakup na poczet
    kosztów uzyskania.

    > Inna sprawa, ze pierwszy raz slysze, aby komputery na firme mialy krotszy
    > okres gwarancyjny. Ja bym poszukal takiego dostawce, ktory nie robi tego
    > typu numerow.

    Większość firm uzależnia okres gwarancji od sposobu korzystania ze
    sprzętu - w odniesieniu do laptopów. Jak z desktopami - nie wiem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 6. Data: 2006-07-27 12:58:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Olgierd wrote:

    > Oj mam wątpliwość, czy wówczas da się zaliczyć zakup na poczet
    > kosztów uzyskania.

    Da się. Wyłącznie jako amortyzację żrodka trwałego (być może
    jednorazową)
    Nie da się odliczyć VAT.

  • 7. Data: 2006-07-27 19:35:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Darek napisał(a) :

    > Kupowany na osobe fizyczna ma 2 lata gwarancji a firmowy tylko rok.
    >
    > jaka bzdura, chce kupic 3 letnia gwarancja to sie odezwij jesli jestes
    > ze slaskiego ... znaczy daj namiary to ja sie odezwe ...

    No wybacz, ale interesy z dzieckiem neostrady nie mogą być sukcesem.
    Primo, panie Informatyku, ustaw sobie kodowanie polskiej
    czcionki. Ma być ISO-8859-2, a nie ISO-8859-1.
    Secundo skonfiguruj sobie czytnik poczty (nazywa się Outlook
    Express - to taki program z którego piszesz maile) aby cytowana
    wiadomość przedmówcy była w jakiś sposób wyeksponowana
    znacznikiem. W moim liście masz rozróżnienie, ale niestety Ty nie
    zachowałeś formy i wygląda jakbyś Ty wszystko powyższe napisał.

    Przykro mi, że się czepiam, ale takie listy jak Twój są
    nieczytelne. Nie wiadomo kto pisze, kto odpowiada.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.

  • 8. Data: 2006-07-27 19:56:42
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > dostawce, ktory nie robi tego typu numerow.
    >
    > Pamietaj aby miec Windowsa fizycznie, a nie tylko wirtualnie. :)

    a ja mam wirtualnie (instalatory na zielonych plytach) a mimo to
    uzyskany legalnie i co Ty na to ?

    P.

    --
    prawie jak rzetelna informacja
    www.ZbigniewZiobro.pl

  • 9. Data: 2006-07-29 12:40:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 27 Jul 2006 14:31:37 +0200, Olgierd
    <n...@n...problem> wrote:

    >Oj mam wątpliwość, czy wówczas da się zaliczyć zakup na poczet
    >kosztów uzyskania.
    pytanie bylo od ryczaltowca. czy jest wiec sens kupowac "na firme"?

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl