    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 16 Mar 2013 22:44:07 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: komornik i nie moje konto
    <khq9cc$7b5$1@news.task.gda.pl> <khqbqo$2u4$1@node2.news.atman.pl>
    <khqcqe$8h3$6@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <khqhni$8nn$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <khqjeu$ouo$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <khqof4$g3e$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1303140942010.1928@quad>
    <khs9nk$jmo$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1303142252260.1752@quad>
    <khtki8$290$1@node1.news.atman.pl>

    On Thu, 14 Mar 2013, Mr. Misio wrote:

    > eeee? a jak wlaczy zelazko lub czajnik to znaczy ze wlaczyl TV? :D

    Rzuć okiem na temat "szybkich" odczytów.
    Było w prasie, pod hasłami "inwigilacja" i "prywatność".
    Elektroniczne liczniki z "szybkimi" odczytami, rejestrującymi
    przebieg zużycia prądu, bez problemu odróżnią żelazko od TV
    po charakterystyce mocy w czaie, nie wspominając już o wartościach.

    > Znaczy pisales, ze co mozna odebrac (przyklad poprosze :)

    Prawo do użytkowania.
    Popatrz na to tak: masz mieszkanie.
    Twoje? - twoje.
    A teraz to mieszkanie wynająłeś. Albo dałeś w użytkowanie.
    Albo wydzierżawiłeś.
    I przez czas trwania umowy to mieszkanie jest nadal *Twoje*.
    Tylko prawo do użytkowania ma kto inny, przez czas trwania
    umowy.

    > a za co i komu?

    Albo synowi za sprawowanie opieki nad lokalem albo matce za korzystanie
    z lokalu syna.
    To, że "przeciętny człowiek" może coś udostępnić za darmo lub
    korzystać za darmo i do tego może być zwolniony z podatku :P,
    nie znaczy że taki stan powinien być dopuszczalny w przypadku
    dłużnika.

    > wstawienie tv to akcja jednorazowa, np 3 lata temu :)
    > czynsz za powierzchnie magazynowa TV? Czy za co? :)

    Odwrócę pytanie - jakim prawem syn znalazł się w tym samym
    lokalu co telewizor matki?

    > Coś jak Abo RTV :] tyle, że nie ma umowy, a trzeba placic :D

    Można to przetłumaczyć tak: "zakaz zawierania przez dłużnika
    nieodpłatnych umów".
    W obie strony.

    > JEsli wiec zamenimy TV mamy na Laptop mamy, ktory syn uzywa by zarabiac na
    > chleb, czynsz, abo rtv - to laptop jest nie do ruszenia :)

    Tak, podobnie jak jego własne narzędzia.
    Pisałem - nie proponuję zabrania skarpetek.
    Ale jak ma luksusowe auto którym jeździ w roli taksówki, to
    może jechać tylko z klientem. No, od puktu wykazanego na
    kasie fiskalnej jako punkt końcowy do postoju lub do miejsca
    stałego parkowania (garaż) może jeszcze wyjątkowo... :P
    I nie ma, że "musiał do sklepu". Autobusem :>

    > Czyli darowanie domu sie lapie ;)

    Pod zwolnienie czy niezwolnienie? :)
    Wyjątkowo łatwo o zwolnienie, bo darowizna dokonana notarialnie
    automatycznie wypełnia wymogi zwolnienia.

    > Ale moj pomysl jako przyklad byl wymyslony w 5 sekund. Przepisy prawne
    > wymagaja dluzszego posiedzenia specjalistów ;)

    Ale jakby mi płacili, to mogę siedzieć.
    Tyle, że "błędu konstrukcyjnego" to nie usunie :|

    > To tak jak roznica miedzy napisaniem przepisu na bombę A na serwetce,
    > a skonstruowaniu bomby :)

    Oj były już serwetki których długo szukano!

    pzdr, Gotfryd