    From: "Wojtek" <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komornik- dość skomplikowane
    Date: Sat, 4 May 2013 22:19:46 +0200

    Użytkownik "Mario" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:51855551$0$1265$65785112@news.neostrada.pl...

    Czy mógłbys sprecyzować swoje uwagi, bo prawdę powiedziawszy nie rozumiem
    twojej odpowiedzi, a mianowicie:

    > koszty komornicze to jedno, a koszty zastępstwa w egzekucji to drugie...
    > zapłać Wierzycielowi to co jego i domagaj się niezwłocznego wniosku do
    > Komornika o umorzenie postępowania.

    Jak pisałem w otwierającym watek poście dłużnik zapłacił w kasie wierzyciela
    gotówka CAŁOŚC swojego długu wraz z odsetkami i koszty procesu, koszty
    zastępstwa w procesie (2.400) ;- co zatem ma wierzycielowi jeszcze
    zapłacić??
    Z wymienionych nalezności w wezwania komornika do zapłaty nie zapłacono, jak
    pisałem, kosztów zastępstwa pelnomocnika wierzyciela w egzekucji (1.200,-
    zł) , opłat egzekucyjnych i wydatków gotówkowych.
    Nie sa to jednak nalezności wierzyciela bo on został przeciez zaspokojony.

    > po wydaniu przez Komornika postanowienia o umorzeniu (prawomocnego) idź do
    > wydziału ksiąg wieczystych...
    >
    > opłatę stosunkową postaraj się wynegocjować z komornikiem...

    na jakiej podstaswie, jakie dłużnik w negocjacjach moze miec argumenty
    skłaniające komornika do obniżenia zapipisów z ustawy, akoro komornik wie,
    że dłuznik ma wartościowa nieruchomość.
    Oczywiście MZ dłuznik ma podstawy do nie negocjowania, ale ZAŻĄDANIA
    obniżenia obecnie podanych opłat komornika na podstawietego, że zapłacił
    dług wierzycielowi, czy tak?

    > skoro skarżyć już nie możesz to zostaje wniosek do Sądu przy którym działa
    > Komornik o zwolnienie z kosztów...

    Na podstawie czego można złozyc taki wniosek?
    No i skoro ewentualnie sąd miałby z kosztów zwolnić, to co z komornikiem
    negocjować?

    tyle jeśli chodzi o koszty
    > egzekucji... wysokość kosztów zastępstwa w egzekucji możesz z Wierzycielem
    > negocjować...

    No i znów na jakiej podstawie, skoro wierzyciel ma postanowienie komornika o
    przyznaniu mu kosztów, a wierzyciel jest poza terminem zaskarżenia tego
    postanowienia?