  • Data: 2002-10-02 09:31:08
    Temat: Re: kodeks pracy - ogromna prosba...
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Wed, 02 Oct 2002 09:16:57 +0200, MariuszM
    <m...@s...com.pl> zakodował:

    >1.NIe place za szkolenie gdy umowa o prace zostanie rozwiazana na
    >zasadach art. 55 KP

    Art. 55. Par. 1. Pracownik może rozwi?zać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia, jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie
    stwierdzaj?ce szkodliwy wpływ wykonywanej pracy na zdrowie pracownika,
    a pracodawca nie przeniesie go w terminie wskazanym w orzeczeniu
    lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze względu na stan jego zdrowia
    i kwalifikacji zawodowych.
    Par. 1.1. Pracownik może rozwi?zać umowę o pracę w trybie okre?lonym w
    Par. 1 także wtedy, gdy pracodawca dopu?cił się ciężkiego naruszenia
    podstawowych obowi?zków wobec pracownika; w takim przypadku
    pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysoko?ci wynagrodzenia za
    okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na czas
    okre?lony lub na czas wykonania okre?lonej pracy - w wysoko?ci
    wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    Par. 2.O?wiadczenie pracownika o rozwi?zaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinno nast?pić na pi?mie, z podaniem przyczyny
    uzasadniaj?cej rozwi?zanie umowy. Przepis {art. 52 Par. 2} stosuje się
    odpowiednio.
    Par. 3.Rozwi?zanie umowy o pracę z przyczyn okre?lonych w Par. 1 i 1.1
    poci?ga za sob? skutki, jakie przepisy prawa wi?ż? z rozwi?zaniem
    umowy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.

    >2. Place gdy rozwiazanie na skutek okolicznosci art 66 p.1

    Art. 66. Par. 1. Umowa o pracę wygasa z upływem 3 miesięcy
    nieobecno?ci pracownika w pracy z powodu tymczasowego aresztowania,
    chyba że pracodawca rozwi?zał wcze?niej bez wypowiedzenia umowę o
    pracę z winy pracownika.

    >Czy ktos moze mi pobierznie napisac jak te dwa pkt rozumiec?

    Nie rozumiesz zapisów KP, czy nie chciało Ci się ich poszukać?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775