  • 1. Data: 2008-03-08 23:09:42
    Temat: kiedy powstaje roszczenie w ubezpieczeniach?
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Z jaką datą powstaje roszczenie z tytułu ubezpieczenia na życie:
    1) zawarcia umowy
    2) śmierci ubezpieczonego
    3) wystąpienia do tow. ubezpieczającego
    4) inna data

  • 2. Data: 2008-03-09 05:32:38
    Temat: Re: kiedy powstaje roszczenie w ubezpieczeniach?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vis pisze:

    > Z jaką datą powstaje roszczenie z tytułu ubezpieczenia na życie:

    Z chwilą zaistnienia zdarzenia ubezpieczeniowego.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-03-09 09:59:34
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    > Z chwilą zaistnienia zdarzenia ubezpieczeniowego.
    >

    > --
    > @2008 Johnson
    >
    > "Koniec świata się zbliża ..."

    A możesz podac źródło tej tezy?

    pozdr
    vis

  • 4. Data: 2008-03-09 10:19:14
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    vis pisze:
    > A możesz podac źródło tej tezy?

    kodeks cywilny

    KG

  • 5. Data: 2008-03-09 12:05:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vis pisze:

    > A możesz podac źródło tej tezy?

    Toż to oczywista oczywistość :)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 6. Data: 2008-03-10 06:20:13
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    > Toż to oczywista oczywistość :)
    >
    > --
    > @2008 Johnson
    >
    > "Koniec świata się zbliża ..."

    Oczywistą oczywistością jest, że zbliża się koniec świata :-)
    natomiast adwokat firmy ubezpieczeniowej wywodzi, że
    roszczenie powstało w chwili zawarcia umowy (taka interpretacja
    jest dla firmy korzystna), a mój adwokat się z tym zgadza.
    Na moje pytanie o źródło takiego twierdzenia podaje wyroki
    sądów w podobnych sprawach. Ale to nie jest uzasdnienie.
    A adwokata nie mogę zmienić.

    vis

  • 7. Data: 2008-03-10 06:56:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vis pisze:

    > A adwokata nie mogę zmienić.

    To masz kiepskiego adwokata. Nie odróżnia zobowiązania od roszczenia.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 8. Data: 2008-03-10 15:03:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    vis wrote:
    > U?ytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Oczywist? oczywisto?ci? jest, ?e zbli?a sie koniec ?wiata :-)
    > natomiast adwokat firmy ubezpieczeniowej wywodzi, ?e
    > roszczenie powsta?o w chwili zawarcia umowy (taka interpretacja
    > jest dla firmy korzystna), a mój adwokat sie z tym zgadza.

    to każ adwoatowi natychmiast po zawarciu ubezpieczenia napisać żądanie
    wypłaty roszczenia.
    Może zmądrzeje.