    From: lanfaust<x...@y...zz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kamery w pracy
    Date: Mon, 10 Jan 2005 13:35:14 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > w pomieszcezniach w ktorych nie zawsze ktos jest mozna zamiesicc
    detektor
    > ruchu,
    > ktory by uruchamial nagrywanie w momencie gdy ktos sie porusza. I
    nagrywal
    > by do 5 minut
    > po wyjsciu z takiego pomieszczenia.

    ale wtedy traci to wartość dowodową, ponieważ, nie masz
    dokumentowanego całego okresu, a detektor w każdym momencie
    można wyłączyć, albo wyciąć dowolny fragment filmu. nie jesteś wiec w
    takim momencie wskazać że konkretne zdarzenie nie zaistniało

    > a co jak ja bym na Ciebie doniosl? Dalej tak bedziesz pisac?

    jasne, ponieważ skoro doniosłeś to Ty będziesz musiał wykazać, że
    dane zdarzenie zaistniało. a mogę Cię zapewnić, że nie jest to łatwe

    > to jest zadanie sledczego by zdobyc dowody, a te zawsze sie znajda.

    to powiedz jakie mogą być dowody w podanym przeze mnie stanie
    faktycznym? przypuśćmy, ze sprawcy bili narzędziem, którego nie
    odnaleziono, nikt ich nie widział, na odzieży nie ma śladów a wszyscy
    podejrzani twierdzą, że byli w tym momencie w innym miejscu i jeden
    wyrabia drugiemu alibi.

    większość wymuszeń rozbójniczych opiera sie głównie na zeznaniach
    pokrzywdzonego. ale od tego jest zasada swoodnej oceny dowodów,
    żeby ocenić czy zeznania sa wiarygodne.

    a odnośnie podanego stanu faktycznego to dlaczego uważasz, że
    bardziej wierygodni są napastnicy tylko dlatego, ze było ich 4???

    > byla propozycja wizji lokalnej ktora by pokazala ze jest wrecz
    niemozliwym
    > dyskretne bzykniecie,
    > po z atym mnostwo swiadkow proponowali oskarzeni, sad sie nie
    zgodzil.
    > P.

    pamiętaj, ze to są twierdzenia oskarżonych i obrońców wiec trzeb brać
    na nie poprawkę.
    a co do niedopuszczonych dowodów to zdecydowanie ważniejszą
    informacją od tego, ze nie dopuszczono pewnych dowodów jest
    DLACZEGO tego nie zrobiono?????
    kazda odmowa dopuszczenia dowodu jest uzasadniana przez sąd. Nie
    dziwi Cię, ze nie podano przyczyny niedopuszczenia???
    ja ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć że w miałem do
    czynienia w sprawie iż tym razem pokrzywdzony wnioskował o
    przesłuchanie około 20 świadków na jedną okoliczność i sąd odmówił z
    uwagi, iż okoliczność, której mieli by dowieść świadkowie została już
    udowodniona. ale pokrzywdzony czuł że jest źle traktowany, bo sąd nie
    chce przesłuchać jego świadków.
    Sąd nie ocenia ilości świadków.

    Co do tej sprawy to nie znam szczegółów i nie chcę sie autorytatywnie
    wypowiadać, czy sąd dobrze zrobił czy nie, ale co do świadków (majać
    na uwadze charakter sprawy) , to jestem pewien na 80% że mieli oni
    potwierdzić to co większość (wszyscy) świadków do tej pory a wiec
    nieposzlakowany dotychczas charakter oskarżonych, a więc okoliczność
    już wykazaną przez oskarżonych, zatem nie wnosili nic nowego do
    sprawy.
    ale oczywiście to wszystko spekulacje:)))

    pozdrawiam

    Lanfaust

    -> http://usenet.pomocprawna.info