  • 1. Data: 2003-09-18 19:25:45
    Temat: jest działalność ,czy jej nie ma?
    Od: "mirell" <m...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich!
    Mam pytanie czy może mi ktoś odpowiedzieć?
    ZUS pozbawił mnie prawa do ubezpieczeń społecznych ponieważ twierdzi iż nie
    mastąpiło faktycznie rozpoczęcie działalności ,ponieważ nie miałam przychodów
    przez 21 dni(prowadze działalność,która polega na telepracy,zbieram zlecenia
    przez internet) ,czy jest jakaś wyznaczona granica?,czy są jakieś paragrafy
    które bym mogła przeczytać.Prosze o odpowiedź na forum lub na priva.
    Dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-09-18 19:44:38
    Temat: Re: jest działalność ,czy jej nie ma?
    Od: Korowiow <s...@p...fm>

    w <news:57b4.000009f4.3f6a06b9@newsgate.onet.pl>
    mirell napisał(a):

    > Witam wszystkich!
    > Mam pytanie czy może mi ktoś odpowiedzieć?
    > ZUS pozbawił mnie prawa do ubezpieczeń społecznych ponieważ
    > twierdzi iż nie mastąpiło faktycznie rozpoczęcie działalności

    Coś dziwna ta sprawa.
    Podaj może więcej szczegółów np. w jakich okolicznościach nastąpiło
    wyłączenie z ubezpieczeń. Postaram się jutro coś na ten temat
    dowiedzieć.

    --
    Sławek
    gg:1397619

  • 3. Data: 2003-09-19 08:49:04
    Od: "mirell" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Podaj może więcej szczegółów np. w jakich okolicznościach nastąpiło
    > wyłączenie z ubezpieczeń. Postaram się jutro coś na ten temat

    WITAM!
    Już wyjaśniam ,swoją działalność rozpoczełam 10.10.02,będąc w 9 miesiącu ciąży
    (miała ona polegać na zbieraniu zleceń przez internet,jestem grafikiem)
    dokonałam wszystkich formalności,wpisy,sklatkiZUS,regon .Nie swiadoma tego iż
    mi się przysługują jakieś świadczenia.Ocałej sprawie dowiedzialam się będąc w
    szpitalu jak urodzilam synka od jednej z pacjentek iż mimo tak krótkiego czasu
    (21 dni)należy mi się zasilek macierzynski.Mąż odwiedził więc ZUS no i sam
    potwierdzil iż mam prawo tylko muszą przeprowadzić kontrole.Przyjeli więc
    wnioset,przeprowadzili kontrole ,i doczepili się iż moja działalność nie
    zostala faktycznie rozpocęta bo nie posiadalam rzadnych przychodów.Zdziwili
    mnie tym iż na tej kontroli pytali mnie czy ktoś mnie nie naprowadził,już w
    tedy wiedzialam iż mam całkowitą racje ,złozylam oświadczenie iż po ukończeniu
    macierzyńskiego będę dalej prowadzić dzialalność.Jednak w lutym2003,otrzymałam
    decyzje że nie podlegam ubezpieczeniu i nie przysługuje mi prawo do zasilku ,ja
    jednak zlożylam odwolanie i przekazałam całą sprawę do sądu. ZUS AKTA przekazal
    sądowi dopiero w czerwcu co mial na to 14 dni,gra nie czysto a mnie sę
    czepiają.Jestem ciekawa czy jest to gdzieś zapisane ,ile dni moge nie nieć
    przychodu ,nie wiem juz jak to ująć,prosze o rade .Wiem że mam racje,ZUS sam
    zawiesil na sobie stryczek ,a teraz się wymiguje jak tylko może.

  • 4. Data: 2003-09-19 09:40:57
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Koniecznie zgłoś sprawę telefonicznie/faxem do Ministerstwa Gospodarki,
    Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie tel. 0-22 826 12 61 w. 174 lub
    178 i bądź z nimi w kontakcie W tej sprawie szykuje się niezła awantura.
    Prawdopodobnie w ZUS-ie polecą głowy za ewidentne łamanie prawa. Nie można
    wykluczyć postępowań karnych przeciwko urzędnikom ZUS-u.
    Pozdrawiam
    AR

  • 5. Data: 2003-09-20 07:02:46
    Od: "mirell" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Prawdopodobnie w ZUS-ie polecą głowy za ewidentne łamanie prawa. Nie można
    > wykluczyć postępowań karnych przeciwko urzędnikom ZUS-u.

    W poniedziałek zgłosze sprawe,tylko mam pytanie czy ten telefon to
    fax?,wolałabym wszystko opisać na papierze i przesłać to faxem.
    Jeszcze raz bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam i życzę milego dnia.

  • 6. Data: 2003-09-20 08:52:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej R. rzecze:
    > Nie można wykluczyć postępowań karnych przeciwko urzędnikom ZUS-u.

    Buacha cha cha cha cha cha!!!
    Przeciwko sędziom chodzącym na pasku ZUSu i przyklepującym wyrokami
    takie decyzje ZUSu też?
    Nie łudź się - nikomu z głowy w ZUSie włos nie spadnie.

    Mirell - najlepiej napisz do nich list i wyślij poleconym.
    Tutaj masz adres:

    Departament Ubezpieczeń Społecznych
    Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
    ul. Nowogrodzka 1/3/5
    00-513 Warszawa

    pozdrawiam
    Arek