  • 1. Data: 2006-04-16 17:38:17
    Temat: jazda samochodem i .......
    Od: sula<s...@o...pl>

    WITAM SERDECZNIE MAM WIELKI PROBLEM WE WTOREK JADAC
    SAMOCHODEM POTRACIŁEM CHŁOPAKA 17LAT WYSKOCZYŁ MI NA PASY BYŁO
    MOKRO I HAMUJAC POTRACIŁEM NIC SIE NIE STAŁO UPADŁ I WSTAŁ BYŁEM
    TRZEŻWY ALE Z TEGO WSZYSTKIEGO TO BYŁ DLA MNIE CHYBA KOSZMAR
    UCIELEM POLICJA U MNIE BYŁA / POJECHAŁEM NA KOMENDE WSZYSTKO
    ZEZNAŁEM JAK BYŁ /WIEM ZE CHŁPAKOWI NIC NIE MA ALE ON JEST W
    SZPITALU Z PODEJRZENIEM WSTRZASU MUZGU. MAŁO TEGO TO JESZCZE
    NIE MIAŁEM OC . JESTEM NIE KARANY PRACUJE I MAM RODZINE CO MI
    GROZI ZONE MAM Z 2 STOPNIEM NIEPEŁNOSPRAWNOSCI JESTEM JEJ
    OPIEKUNEM. PROSZE O ODPOWIEDZ BARDZO BARDZO Z GORY DZIEKUJE

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-04-16 18:18:15
    Temat: Re: jazda samochodem i .......
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    sula [###s...@o...pl.###] napisał:

    Za jazdę samochodem bez OC zapłacisz na pewno karę na Fundusz
    Gwarancyjny. Nie pamiętam kwoty, ale ostatnio jak pamiętam było coś
    rzędu 2.000 zł. Poza tym może być kłopot z odszkodowaniem dla
    chłopaka. Normalnie pokrywa to właśnie OC, którego nie miałeś.

    Jeśli słowo "UCIELEM" oznacza "uciekłem z miejsca wypadku" - co
    dodatkowo sugerował by fakt, że to Policjanci byli u Ciebie - to
    zaczynają się już "schody". Pomijając już kwestię winy za spowodowanie
    wypadku (bo z Twojego opisu trudno cokolwiek wywnioskować w tej
    materii) to pozostaje odpowiedzialność karna z art. 162 kk za
    pozostawienie człowieka bez pomocy:

    Art. 162. § 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym
    bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku
    na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie
    lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego
    uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Nie popełnia przestępstwa, kto nie udziela pomocy, do której jest
    konieczne poddanie się zabiegowi lekarskiemu albo w warunkach, w
    których możliwa jest niezwłoczna pomoc ze strony instytucji lub osoby
    do tego powołanej.

    Przy czym kluczową rolę mają tu obrażenia ciała ofiary. Jeśli nie były
    poważne, to zostaje wykroczenie z kodeksu wykroczeń:

    Art. 93. § 1. Prowadzący pojazd, który, uczestnicząc w wypadku
    drogowym, nie udziela
    niezwłocznej pomocy ofierze wypadku, podlega karze aresztu albo
    grzywny.
    § 2. W razie popełnienia wykroczenia, o którym mowa w § 1, orzeka się
    zakaz prowadzenia pojazdów.

    Reasumując, to nawet biorąc pod uwagę Twoją niekaralność z całą
    pewnością zatrzymane Ci zostanie prawo jazdy. Czy to zejdzie na
    wykroczenie, czy na przestępstwo, to pewnie skończy się grzywną, przy
    czym w wypadku przestępstwa pewnie dostaniesz jeszcze pozbawienie
    wolności jakimś zawieszeniu.

  • 3. Data: 2006-04-16 18:24:04
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "sula" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Napisz to eszcze raz, z wylaczonym capslockiem i kończąc zdania kropkami bo
    tego sie nie da czytac

    HaNkA

  • 4. Data: 2006-04-16 18:26:31
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    użytkownik *sula* napisał(a):

    > NIE MIAŁEM OC [...] CO
    > MI GROZI

    Jeśli to był samochód osobowy, to opłata do 500 euro na rzecz UFG.

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2006-04-16 18:29:53
    Od: Foczken<b...@w...pl>

    To zależy jak bardzo ucierpiał chłopak. Jeżeli lekarze uznają, że rozstrój jego
    zdrowia jest dłuższy niż 7 dni to wtedy będziesz prawdopodobnie odpowiadał za
    wypadek drogowy i ucieczkę z miejsca wypadku. A to jest zagrożone karą do 4,5
    roku pozbawienia wolności

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-04-16 18:41:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > GROZI ZONE MAM Z 2 STOPNIEM NIEPEŁNOSPRAWNOSCI JESTEM JEJ
    > OPIEKUNEM. PROSZE O ODPOWIEDZ BARDZO BARDZO Z GORY DZIEKUJE

    IMHO Wszystko zależy od tego jaki będzie jego stan zdrowia. Z której strony
    Ci wskoczył?
    Za spowodowanie wypadku (ranni) i/lub nieudzielenie pomocy rannym grozi
    więzienie, jeśli byłeś nie karany - raczej w zawieszeniu. W tym najgorszym
    wariancie możesz mieć problemy z pracą, ale tylko jeśli wymaga ona
    niekaralności.
    Jeśli był na pasach, to łatwo będzie wykazać Twoją winę, bo zbliżając się
    powinieneś zachować szczególną ostrożność.
    W łagodniejszej wersji grzywna za wykroczenie. Za brak OC oczywiście kara
    pieniężna.

  • 7. Data: 2006-04-16 19:05:52
    Od: Foczken<b...@w...pl>

    Pozwole się nie zgodzić do końca z Panem Robertem Tomasikiem. Taką sytuację jak
    opisana regulują przepisy art. 177 i 178 kodeksu karnego. W tej sytuacji
    wątpliwe jest stawianie zarzutów przy zbiegu przepisów. Tak czy inaczej sprawa
    będzie jasna kiedy się dowiemy czy jego 'cierpienia' przekroczyly 7 dni czy tez nie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2006-04-17 00:49:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    sula wrote:
    > WITAM SERDECZNIE MAM WIELKI PROBLEM WE WTOREK JADAC

    Na wstępie: NIE DRZYJ SIĘ i pisz poprawnie po polsku.

> [...]
    > TRZEŻWY ALE Z TEGO WSZYSTKIEGO TO BYŁ DLA MNIE CHYBA KOSZMAR
    > UCIELEM POLICJA U MNIE BYŁA / POJECHAŁEM NA KOMENDE WSZYSTKO

    Ooops... Ucieczka z miejsca wypadku - przesrane. Podejrzenie kierowania
    pojazdu będąc "pod wpływem" - udowodnić nie udowodnią, ale każdy będzie
    coś takiego podejrzewać. Poza tym jak pisał Robert - utrata prawka
    praktycznie pewna (i dobrze).

    > ZEZNAŁEM JAK BYŁ /WIEM ZE CHŁPAKOWI NIC NIE MA ALE ON JEST W
    > SZPITALU Z PODEJRZENIEM WSTRZASU MUZGU. MAŁO TEGO TO JESZCZE

    Jeśli dla ciebie wstrząs mózgu to jest nic, to masz chyba jakiś solidny
    problem ze swoim mózgiem.

    > NIE MIAŁEM OC . JESTEM NIE KARANY PRACUJE I MAM RODZINE CO MI

    Bardzo dobrze, że pracujesz - komornik będzie miał na co wejść, jak będą
    z ciebie ściągać odszkodowanie oraz (słoną) opłatę na ubezpieczeniowy
    fundusz gwarancyjny,

  • 9. Data: 2006-04-17 06:45:17
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Art. 162. § 1. Kto człowiekowi.....<ciah>

    Do wątkowej sytuacji "został stworzony" art.93 K.W.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2006-04-17 08:44:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek [###l...@p...fm.###] napisał:
    > wiadomości news:e1u2u6$6u2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Do wątkowej sytuacji "został stworzony" art.93 K.W.

    Pod warunkiem, że ofiara nie miała ciężkich obrażeń ciała. Zresztą
    pisałem o tym w dalszej części postu, którą wyciąłeś w odpowiedzi.