    From: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jazda bez biletu
    Date: Fri, 10 Jun 2005 18:25:03 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@gprs5.idea.pl

    news:d8ceg0$4vg$5@inews.gazeta.pl...

    > oj juz bylo na grupie, chyba 2, albo 3 lata i 3 miesiace jakieś takie

    Dokładnie 1 rok. Czasem dodaje się 3 miesiące, bo przedawnienie w sumie
    powinno się liczyć od dnia wymagalności, a termin zapłaty za "wezwanie"
    wynosi zwykle właśnie tyle. Źródło w prawie przewozowym.

    > Ladnio to tak jeździć czyimś kosztem. Koniec moralizatorstwa.

    I dzięki Bogu :)

    Poza tym zwracam uwagę na art. 121 kodeksu wykroczeń:
    Kto, pomimo nieuiszczenia dwukrotnie nałożonej na niego kary pieniężnej
    określonej w taryfie, po raz trzeci w ciągu roku bez zamiaru uiszczenia
    należności wyłudza przejazd koleją lub innym środkiem lokomocji, podlega
    karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    Jakiś czas temu chyba korzystała z tego prawa warszawska komunikacja. Nie
    wiem czemu, ale jak opisano to w "gazecie wyborczej", to ludziom się nie
    podobało postępowanie urzędników.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl