eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojakie kodeksy reglują wyburzenie ścian w blokach i naprawę szkód sąsiadom? › Re: jakie kodeksy reglują wyburzenie ścian w blokach i naprawę szkód sąsiadom?
    From: dobrov <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jakie kodeksy reglują wyburzenie ścian w blokach i naprawę szkód
    sąsiadom?
    Date: Thu, 10 Sep 2009 11:01:49 +0200

    Jacek_P pisze:

    > Zglos do PINB, ze facet doprowadzil do popekania scian i zagraza
    > konstrukcji budynku. Gwarantuje ci, ze interwencja bedzie szybka :)

    > Zebrac szkody, wycenic, w razie potrzeby przez rzeczoznawce, koszt rzeczoznawcy
    > dodac do wyceny. Nastepnie udac sie do sadu i wystapic z wnioskiem
    > o zabezpieczenie roszczen na hipotece mieszkania, o ile jest wlasnosciowe.
    >
    > Co do wariantow spoldzielczych to sie nie wypowiadam :)

    Co do zagrożenia - oczywiście ja się nie znam no niemniej wydaje mi się, że
    poza spier.... tynkami i "obruszaniem" framug nie ma zniszczeń grożących życiu.
    Dzisiaj miała przyjść komisja ze spółdzielni. Zarwałem prace na godzinę rano
    - nie przyszli ch....je, nie zadzwonili nawet żeby to wyjaśnić. Żona czeka
    nadal. Ew. zgłoszenie do PINB chciałem uzależnić od ustaleń tejże komisji oraz
    stosunku sprawcy do tych ustaleń. Jeżeli nie przyjdą, to kieruję się do PINB.

    Zastanawiam się, czy mogę oczekiwać czegoś więcej niż tylko pokrycia realnych
    kosztów. 2 miesiące temu miałem remont - gipsowanie i malowanie. Wszystko nowe
    a on mi to sp.....lił. Naprawa tego to dodatkowo mój czas na przestawianie
    gratów, sprzątanie, użeranie się z wykonawcą, cierpienie psychiczne moje i mojej
    żony w 7-mym miesiącu ciąży. My wym mieszkaniu cały czas musimy mieszkać a ono
    duże nie jest. Czy to realne, żeby oprócz pokrycia kosztów wyciągnąć jakieś
    odszkodowanie? Pazerny nie jestem, nie chcę go ogołocić ale k... mać -
    my naprawdę dostajemy i jeszcze dostaniemy porządnie po d... w związku z jego
    cholernymi fanaberiami.

    BTW: jak szukać rzeczoznawcy? jak nazywa się tego rodzaju działalność?