  • 11. Data: 2010-04-29 17:00:03
    Temat: Re: jaki czas na decyzję o przyjęciu bądź nie mandatu?
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    news:hrcdg9$qfp$12@inews.gazeta.pl...

    > mozliwe.
    > jest to gdzies napisane?

    Jasne. W okolicy art.95 KPoW.
    W razie odmowy policja sporządzi wniosek. Nie ma mowy o ponownym nakładaniu
    mandatu.

  • 12. Data: 2010-04-29 17:22:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:

    > Jasne. W okolicy art.95 KPoW.
    > W razie odmowy policja sporządzi wniosek. Nie ma mowy o ponownym
    > nakładaniu mandatu.

    ale ja w tym przepisie nie widze zakazu zmiany zdania.
    policja sporzadza wniosek do sadu jesli sprawdza odmawia przyjecia mandatu.
    Jesli wniosek do sadu zostal sporzadzony, to oczywiscie nie ma mowy o
    wystawieniu mandatu.

    Ale tam nic nie ma o sytuacji, kiedy wniosek do sadu jeszcze sporzadzony
    nie został. Cały czas az do sporzadzenia wniosku mandat mozna wystawic
    (o ile nie ma innych przeciwskazan).
    Tylko,
    a) sprawca musi chciec go przyjac,
    b) policjant musi chciec go wystawic.

    Nie widze zakazu wystawienia mandatu jesli sprawca chce go przyjac,
    mimo, ze wczesniej go nie chcial.
    Z tym, że policjant nie ma tez obowiazku go wystawic jak sprawca zmienil
    zdanie. W ogole nie ma obowiazku.

  • 13. Data: 2010-04-29 17:35:40
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > ale ja w tym przepisie nie widze zakazu zmiany zdania.

    Boś ślepy ;)

    > policja sporzadza wniosek do sadu jesli sprawdza odmawia przyjecia
    > mandatu.

    Ooo. Odmawia w tym przypadku jest w liczbie pojedyńczej. Raz odmawia i
    ..."po ptokach". Nic nie ma o odmowie i następnie zgodzie sprawcy.

  • 14. Data: 2010-04-29 17:56:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:

    > Boś ślepy ;)

    > Ooo. Odmawia w tym przypadku jest w liczbie pojedyńczej. Raz odmawia i
    > ..."po ptokach". Nic nie ma o odmowie i następnie zgodzie sprawcy.

    nie przekonałeś mnie.

  • 15. Data: 2010-04-29 18:03:24
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Boś ślepy ;)

    ale to nie jest zmiana zdania.

    Pacjent mowi "daj mi sie zastanowi, wpadne za tydzien".

    Prawo nie zakazuje zastanawiac sie nawet 29 dni

    Icek

  • 16. Data: 2010-04-29 18:13:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Icek wrote:

    > ale to nie jest zmiana zdania.
    >
    > Pacjent mowi "daj mi sie zastanowi, wpadne za tydzien".
    >
    > Prawo nie zakazuje zastanawiac sie nawet 29 dni

    ale my nie o o tym.

    on sie juz zastanowil, ale potem zmienil zdanie.

    Ja nie widze przeszkod w wypisaniu mandatu jesli tylko delikwent chce go
    przyjadz nawet jesli wczesniej odmawial. Pod warunkiem, ze nie ma innych
    "przeciwskazan lekarskich" do wypisania mandatu.

    z drugiej strony prawo nie nakazuje czekac policjantowi, az sprawca sie
    zastanowi. Policjant sam ma prawo rozmyslic sie z wystawieniem mandatu.
    Dlatego czas na podjecie decyzji czy sie mandat przyjmuje jest zwykle od
    momentu wystapienia z taka propozycje przez policjanta, do momentu
    zmiany zdania przez policjanta.

  • 17. Data: 2010-04-29 19:19:59
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > Pacjent mowi "daj mi sie zastanowi, wpadne za tydzien".

    Po tydzień to na przesłuchanie w charakterze osoby podejrzanej co najwyżej.

    > Prawo nie zakazuje zastanawiac sie nawet 29 dni

    Taaaa.

  • 18. Data: 2010-04-29 19:21:57
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > nie przekonałeś mnie.

    Nie miałem odpowiedniej motywacji ;) Wypróbuj w praktyce.

  • 19. Data: 2010-04-29 19:28:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Po tydzień to na przesłuchanie w charakterze osoby podejrzanej co najwyżej.

    ????

    > Taaaa.

    No nie zakazuje.
    Jak dostaniesz zaproszenie ze zdjeciem z fotoradaru, to sie mozesz i 29
    dni zastanawiac, o ile dostaniesz go tego samego dnia co wykroczenie.
    Gwarantuje ci, ze poczekaja an twoje przemyslenia.