    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak sprządza się pełnomocnictwo?
    Date: Sun, 18 Apr 2004 21:37:37 +0200

    atte wrote:
    > złożylem sprzeciw wobec nakazu zaplaty. byl niekompletny. powinienem
    > podac pelnomocnictwo.

    Mętnie piszesz i trudno cokolwiek ci poradzić. Może w sprzeciwie (formularz,
    tak?) nie były podane dane pełnomocnika powoda. A może sprzeciw podpisała
    osobo oznaczona jako Twój pełnomocnik i nie dołączyła pełnomocnictwa. A może
    to Ty jesteś pełnomocnikiem i nie złozyłes pełnomocnictwa. Napisz dokładnie
    o co chodzi.

    > teraz prosza mnie o zlozenie odpisu sprzeciwu
    > wraz z zalacznikami i zlozenie pelnomocnictwa.
    > co to znaczy odpis?
    > czy moge napisac taki sam sprzeciw + odpis tego sprzeciwu? i co z
    > zalacznikami i pelnomocnictwem, czy ono ma byc sporzadzone z pomoca
    > notariusza?

    Odpis to jeszcze raz to samo co zostało już złożone - identyczne w treści.
    Może być kserokopia, może być jeszcze raz to samo napisane. Dla świętego
    spokoju należy odpis podpisać - nie jest to konieczne, ale w niektórych
    sądach tego wymagają. Ni ma potrzeby notarialnego poświadczania odpisu
    sprzeciwu. To sąd zarządzając jego doręczenie gwarantuje zgodnośc z
    oryginałem.

    Jeżeli nie sporządziłes zawczasu kopii idź do sekretariatu sądu i proś o
    wydanie kserokopii sprzeciwu i załączników złozonych do akt, a nastepnie
    złóż kopię jako odpis. Możesz też prosić o sporządzenie odpisu z urzędu, ale
    ryzykujesz odrzuceniem sprzeciwu jak sąd odmówi.

    Co do pełnomocnictwa procesowego - wystarczy forma pisemna, nie musi byc
    notarialna

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant