  • Data: 2004-02-19 23:03:05
    Temat: Re: jak oglosic upadlosc firmy ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Feb 2004, robert wrote:

    >+ > PRZEDSIĘBIORCA nie może ? O :), od kiedy ? ;)
    >+
    >+ Sorki nie mam pojęcia o prawie upadlosciowym - wiec jak to jest
    >+ - co to jest upadłość konsumencka ?

    Jeszcze nie ma. Jest w fazie projektów.
    Ale ty chyba pytałeś o upadłość *przedsiębiorcy* ?

    >+ - co trzeba zrobić ?

    Zanaczam że nie jestem prawnikiem, tylko DG prowadzę.
    Wg mojej wiedzy - zgłosić w sądzie, kiedy firma "trwale
    utraci zdolność spłacania należności". Za opóźnianie
    tego momentu (czyli narażanie wierzycieli na dalsze
    straty bo "a nuż jakoś to będzie") grozi odpowiedzialność
    karna.

    >+ - jakie moga byc tego koszty?

    Nie wiem :(
    Na pewno nie brzmi optymistycznie: likwidator usiłuje się
    "wywiązać z obowiązku" żeby skasować swoją działkę, więc
    jeśli można to sprzeda co jest pod ręką niekoniecznie
    czekając na "lepszą cenę". BTW: majątek musi wystarczyć
    na pokrycie kosztów, jak jest mniejszy to sąd powinien
    odmówić likwidacji !

    >+ - od czego zacząć ?

    ...chyba właśnie od zgłoszenia do sądu !
    Nie wiem, może jakieś biuro podatkologiczne popytać ?

    pozdrowienia, Gotfryd