  • 1. Data: 2004-03-04 07:57:15
    Temat: jak najtaniej podarowac polowe mieszkanie
    Od: "Pawel Sz" <s...@p...onet.pl>

    Kupilem mieszkanie przed slubem, wiec stanowi ono moja odrebna wlasnosc.
    Co zrobic aby moja zona tez byla wlascicielem mieszkania.
    Czy darowac jej 50% wartosci mieszkania?
    Czy to najtansza mozliwosc i ile to moze kosztowac?
    Do wyceny wystarczy srednia wartosc rynkowa czy ktos musi je wycenic.

    Kiedys darowalem ojcu pol samochodu - zmiescielem sie w kwocie wolnej od
    podatku
    i zaplacilem tylko oplaty skarbowe.

    Jak to wyglada z darowiznami na malzonka i jak jest maksymalna kwota.

    Pozdrawiam.
    PAwel Sz

  • 2. Data: 2004-03-04 08:38:33
    Temat: Re: jak najtaniej podarowac polowe mieszkanie [OT]
    Od: "tolky" <n...@d...sokrates.pl>

    > Kupilem mieszkanie przed slubem, wiec stanowi ono moja odrebna wlasnosc.
    > Co zrobic aby moja zona tez byla wlascicielem mieszkania.

    Moje zdanie jest OT ale stary zastanów sie dwa razy .... pamietam jak kumpel
    przed slubem kupił sobie mieszkanie ( 150 kzł) ... po slubie poszedl do
    notariusza zeby zrobil z zony wspolwlasiciela ... kosztowalo go to cos kolo
    2000 zł. Dwa lata pozniej jak sie rozwodzili ...zona sobie o tym
    przypomniala ... i kosztowalo go to troche .... znow notariusz 2000 + dla
    bylej zonki na otracie lez .....
    Ale i tak pilismy piwo za to mieszkaknie .... bo przez sad to 70 kzł .... w
    plecy by byl jak nic ....
    Takze chlodna kalkulacja ...... po kiego grzyba ci ona w ksiegach
    wieczystych .... czytales statystyki rozwodów ..... na jakies 30% - 40% moge
    ci dzis powiedziec ...ze mozesz za jakis czas tego załowac ....

    --
    TOlky.

  • 3. Data: 2004-03-04 08:40:08
    Temat: Re: jak najtaniej podarowac polowe mieszkanie
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Pawel Sz wrote:

> [...]
    > od podatku
    > i zaplacilem tylko oplaty skarbowe.
    >
    > Jak to wyglada z darowiznami na malzonka i jak jest maksymalna kwota.

    hehe, a po co chcesz darować? ;-) Źle się mieszka? Chyba, że żona się
    domaga... a jak się domaga to bym się ostro zastanawiał dlaczego ;-)
    "Misiu, muszę byc współwłascicielką mieszkania... Ok, to juz
    załatwiliśmy... tu jest pozew rozwodowy" ;-)
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2004-03-04 08:49:40
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    tolky wrote:

> [...]
    > troche .... znow notariusz 2000 + dla bylej zonki na otracie lez .....
    > Ale i tak pilismy piwo za to mieszkaknie .... bo przez sad to 70 kzł

    Widać to bardzo przyzwoita kobieta była... Jeszcze nie słyszałem o
    takiej sytuacji, żeby sobie któras ze stron odpuściła. Ale fakt,
    zazwyczaj ludzie skarża się że ktos się po prostu domaga...
    Ale z drugiej strony, czy są szanse "odkręcenia" takiej darowizny? No
    bo zdaje się, że jak się udowodni, że obdarowany np. źle traktuje
    darczyńcę... W sumie żadanie rozwodu pod to by podchodziło ;-)
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2004-03-04 08:53:56
    Od: "tolky" <n...@d...sokrates.pl>

    > Widać to bardzo przyzwoita kobieta była... Jeszcze nie słyszałem o

    Przecież pisałem ze go troche to kosztowalo ..... :) mieszkanie zostało mu
    puste ....
    spał na materacu .... prał ciuchy u rodziców ....... a do mnie przychodził
    na "zimne" piwo ....
    ale jaki był szczesliwy .... :)))))

    --
    TOlky

  • 6. Data: 2004-03-04 08:55:52
    Od: "Pawel Sz" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > "Misiu, muszę byc współwłascicielką mieszkania... Ok, to juz
    > załatwiliśmy... tu jest pozew rozwodowy" ;-)

    NIE o to chodzi. ALe nigdy nic nie wiadomo;-)))

    Kupilem przed slubem - bo mialem lepsza zdolnosc kredytowa, i wiele rzeczy
    bylo prosciej zalatwiac samemu.
    Ale fakt jest taki ze czesc kasy na mieszkanie okolo 30% mialem od niej.
    A teraz ona tak naprawde prawnie nic nie ma i mieszkanie w 100% jest moje.
    To nie jest uczciwe i wlasnie chodzi mi o honor i o zalatwienie tej sprawy.

    Chcialbym jak naj mniej wybulic na to.
    Kiedys podobno bylo tak ze po ilus tam latach z takich rzeczy robila sie
    wspolna wlasnosc.
    Teraz co kupione za kawalerki to zawsze moje.
    Jakie sa koszty darowizny.
    Wartosc mieszkania to okolo 80-90kpln

    Pawel Sz
    ps. dzieki za ostrzezenia ;-)))

  • 7. Data: 2004-03-04 08:57:29
    Od: "tolky" <n...@d...sokrates.pl>

> [...]
    > "Misiu, muszę byc współwłascicielką mieszkania... Ok, to juz
    > załatwiliśmy... tu jest pozew rozwodowy" ;-)

    To nie tak .... to zbyt oczywiste ....jeszcze maz by zlozyl wniosek z
    orzekaniem winy itp.
    Najlepiej go wykonczyc sposobem, a tych jest mnostwo ...
    I tu sie pojawia pytanie ..... dlaczego wiekszosc facetów mysli ze im sie to
    nie zdazy :)

    --
    TOlky

  • 8. Data: 2004-03-04 09:00:01
    Od: "tolky" <n...@d...sokrates.pl>

    > Jakie sa koszty darowizny.
    > Wartosc mieszkania to okolo 80-90kpln

    Moge sie mylic ale jaki pisałem ....wydaje mi sie ze kumpel robił to tylko
    przez notariusza ..... czyli koszt rzedu 1000-2000 zł .... przy wartosci
    mieszkania 150 kzł....

    --
    TOlky

  • 9. Data: 2004-03-04 09:07:22
    Od: s...@g...pl

    On Thu, 4 Mar 2004 08:57:15 +0100, "Pawel Sz" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Kupilem mieszkanie przed slubem, wiec stanowi ono moja odrebna wlasnosc.
    >Co zrobic aby moja zona tez byla wlascicielem mieszkania.

    Zawrzeć umowę o poszerzeniu wspólności majątkowej małżeńskiej?
    Wyceny nie trzeba robić.

    silvermane

  • 10. Data: 2004-03-04 09:26:53
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Co zrobic aby moja zona tez byla wlascicielem mieszkania.
    > Czy darowac jej 50% wartosci mieszkania?

    Nic w tym wzgledzie nie rob. Obys zyl w szczesliwym zwiazku, ale jesli
    cos pojdzie nie tak to w brode bedziesz sobie pluł. Dlatego lepiej
    bedzie jak zostanie stan aktualny.