  • 1. Data: 2004-12-22 06:00:52
    Temat: jak długo przechowywać dokumenty?
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    Witam,

    Jak długo należy przechowywać dokumenty, np. opłacone rachunki z
    telekomunkacji. Mam stosy sprzed kilku lat i nie wiem czy mielić czy
    czekać?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 2. Data: 2004-12-22 19:36:45
    Temat: Re: jak długo przechowywać dokumenty?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Witek Mozga napisał(a) w wiadomości

    > Jak długo należy przechowywać dokumenty, np. opłacone rachunki z
    > telekomunkacji. Mam stosy sprzed kilku lat i nie wiem czy mielić czy
    > czekać?

    Proponuje do czasu przedawnienia roszczenia których pokwitowaniem jest dany
    rachunek.
    Dla celów Urzędu Skarbowego 5 lat.
    -
    -
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-23 23:59:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Dec 2004, Johnson wrote:
    [...]
    >+ Dla celów Urzędu Skarbowego 5 lat.

    ...od końca roku w którym rozliczono podatek (był należny).

    Czyli dla VATu max. 6 lat i 1 miesiąc, dla podatku dochodowego
    max. 7 lat - z zastrzeżeniami że:
    - nie było "zawieszenia biegu" wskutek niektórych "czynności w toku".
    - nie dotyczy korelacji z innymi zdarzeniami powodującymi skutek
    podatkowy pośrednio (np. rozliczanie straty przez 5 lat, rozliczenie
    sprzedaży środka trwałego)
    -...nie wiem co jeszcze :)
    ...wydłużającymi czas "trzymania papierów dla US" :]

    Nie ma lekko :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-12-27 06:11:33
    Temat: Re: Re: jak długo przechowywać dokumenty?
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    > Czyli dla VATu max. 6 lat i 1 miesiąc, dla podatku dochodowego
    >max. 7 lat

    A ile czasu przechowywac takie zwykłe oplacone rachunki za telefon,
    gaz, itp?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 5. Data: 2004-12-27 06:34:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Witek Mozga wrote:

    > A ile czasu przechowywac takie zwykłe oplacone rachunki za telefon,
    > gaz, itp?

    W przypadku osoby fizycznej wystarczą dwa lata.

    Nawet, jakby ktoś się po tym czasie awanturował, że nie zapłacone,
    wystarczy odpisać, że przedawnione i niech się pocałuje w nos.

  • 6. Data: 2004-12-27 07:41:58
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >Nawet, jakby ktoś się po tym czasie awanturował, że nie zapłacone,
    >wystarczy odpisać, że przedawnione i niech się pocałuje w nos.

    Dzieki za odpowiedz

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 7. Data: 2004-12-27 08:37:38
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > W przypadku osoby fizycznej wystarczą dwa lata.
    > Nawet, jakby ktoś się po tym czasie awanturował, że nie zapłacone,
    > wystarczy odpisać, że przedawnione i niech się pocałuje w nos.

    skąd ta pewność że 2 lata?

    KG

  • 8. Data: 2004-12-27 08:59:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > skąd ta pewność że 2 lata?

    Art. 554 i 555 KC

  • 9. Data: 2004-12-27 09:12:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Art. 554 i 555 KC

    a ich związek z rachunkami za telefon?

    KG

  • 10. Data: 2004-12-27 09:32:27
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> naskrobał/a w news:cqojhp$hum$1@news.onet.pl:

    > a ich związek z rachunkami za telefon?

    Abonament nie jest prawem do czegoś tam?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    50% Polaków nie zdaje sobie sprawy, ze stanowi polowe spoleczenstwa.