    From: "Sarpedon" <f...@t...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: immunitet
    Date: Sun, 26 Sep 2004 10:25:48 +0200

    *SDD* [ s...@t...wszechwiedza.pl ] napisał(a):

    > Chyba parlament sady i RZAD - prezydent ma swoje 3 grosze w kazdej
    > z wladz (rozwiazywanie sejmu, ulaskawienia i teki prezydenckie)

    tak, ale prezydent jest zaliczany tylko do wladzy wykonawczej
    jakbysmy szli dalej twoim tokiem myslenia to ja jestem organem wladzy
    ustawodawczej - obywatele maja tzw. inicjatywe ustawodawcza :P

    trojpodzial wladzy:
    ustawodawcza (sejm + senat = parlament)
    wykonawcza (prezydent, rada ministrow z premierem na czele)
    sadownicza (sady i prokuratury)

    tak wiec zniesienie senatu nie oznacza zniesienia trojpodzialu wladzy

    PO proponuje następujące zmiany w Konstytucji RP:
    1. likwidacja Senatu,
    2. zmniejszenie liczby posłów do 230,
    3. zniesienie immunitetu parlamentarnego,
    4. wprowadzenie jednomandatowych okręgów wyborczych do Sejmu.

    ja jestem za trzema pierwszymi opzycjami... tylko trzeba by bylo sale
    sejmowa przebudowac :P

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13