    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: horror poręczyciela - proszę o radę!
    Date: Fri, 7 Mar 2003 00:09:58 +0100

    "Kizia" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:b48j80$kiq$1@inews.gazeta.pl...
    > Dziękuję za radę,
    > czy bank ma obowiązek pokazać nam wszystkie dokumenty - w tym ksero
    dowodów i
    > zaświadczeń o zarobkach, jakie towarzyszyły zawarciu nieszczęsnej umowy?
    Czy
    > to uprzejmość ze strony banku, czy normalna procedura?

    Szczerze mówiąc nie wiem.
    Ale najlepiej, jeżeli inicjatywa wyjdzie od was.
    Jeżeli dostaliście już jakieś pismo z banku, to spróbujcie tam zadzwonić i
    się umówić na spotkanie, niech przedstawią wam historię kredytu, czy coś
    było spłacane, czy nie, przy okazji może przejrzycie dokumenty kredytu.
    Poprosić zawsze można. Jak nie teraz to w przypadku sprawy sądowej dostęp do
    akt zawsze będziecie mieli.
    Tak jak mówię, bank nie ma interesu żeby ciągać was po sądach skoro i tak
    nie ma z czego zabrać.
    Po prostu mu się to nie opłaci.
    Jeżeli jednak macie trochę pieniędzy na zbyciu, to proponuję wydać ja na
    adwokata.
    Przedstawcie mu całą sprawę, niech coś doradzi, może będzie miał pomysł,
    ewentualnie powie wam o co możecie domagać się w sądzie i jak to załatwić.
    Tego typu porada może was kosztować jakieś 200 zł.
    Zacznijcie jednak od banku,