  • 1. Data: 2009-06-23 11:47:50
    Temat: gwarancja na urzadzenie elektroniczne
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Czy polskie prawo okresla minimalny okres gwarancji np 12mies w
    przypadku taniego zasilacza 12V za 18zl, tak jak ma to miejsce w
    przypadku np laptopow, ktorego prawo wymaga 24mies gwarancji niezaleznie
    od tego co daje sprzedawca?

    inaczej: czy jesli sprzedawca wraz zasilaczem nie dal zadnej pisemnej
    gwarancji (paragon posiadam), to czy prawo stanowi o minimalnym okresie
    gwarancji 12mies?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-06-23 11:56:48
    Temat: Re: gwarancja na urzadzenie elektroniczne
    Od: spp <s...@o...pl>

    R.M. pisze:
> [...]
    >
    > inaczej: czy jesli sprzedawca wraz zasilaczem nie dal zadnej pisemnej
    > gwarancji (paragon posiadam), to czy prawo stanowi o minimalnym okresie

    Polskie prawo dopuszcza 0 miesięcy gwarancji.

    Zapewne chodzi Ci o dwuletni okres gdzie możesz dochodzić roszczeń z
    tytułu niezgodności towaru z umową (jako osoba fizyczna) lub jednoroczny
    okres rękojmi (wobec firm).

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-06-23 12:38:38
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    spp wrote:
    > Polskie prawo dopuszcza 0 miesięcy gwarancji.

    wlasnie ze nie, w przypadku drozszych urzadzen (powyzej jakiejs kwoty),
    wymagany okres gwarancji to minimum 24mies, ale nie wiem, jak to wyglada
    w przypadku drobnego sprzetu

  • 4. Data: 2009-06-23 12:45:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    R.M. pisze:

    > wlasnie ze nie, w przypadku drozszych urzadzen (powyzej jakiejs kwoty),
    > wymagany okres gwarancji to minimum 24mies, ale nie wiem, jak to wyglada
    > w przypadku drobnego sprzetu

    Nie, czytałem o takich projektach ale chyba nic z tego nie wyszło (na
    razie).

    Obowiązkowy jest dwuletni okres odpowiedzialności sprzedawcy za
    niezgodność towaru z umową.

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-06-23 12:54:05
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <h1qfre$mbb$1@news.vectranet.pl>, f...@g...com says...>

    > wlasnie ze nie, w przypadku drozszych urzadzen (powyzej jakiejs kwoty),
    > wymagany okres gwarancji to minimum 24mies, ale nie wiem, jak to wyglada
    > w przypadku drobnego sprzetu

    A z jakiego przepisu to niby wynika?

  • 6. Data: 2009-06-23 13:06:32
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Leszek wrote:
    > A z jakiego przepisu to niby wynika?

    nie wiem dokladnie, ktory to przepis, kiedys czytalem artykul na ten temat

  • 7. Data: 2009-06-23 13:33:36
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    R.M. wrote:

    > nie wiem dokladnie, ktory to przepis, kiedys czytalem artykul na ten temat

    Ja czytalem juz kilka artykulow ze jutro jest koniec swiata - i jakos
    jeszcze zyje - nie wiem komu to zawdzieczac.

    Takiego przepisu nie ma - jest tylko to, co spp napisal w pierwszym
    poscie - 2lata odpowiedzialnosci SPRZEDAWCY (firma - os. fizyczna) (przy
    czym przez pierwsze 6 miesiecy to sprzedawca musi udowodnic ze wina nie
    wynikla z wady urzadzenia , gdy chce odrzucic roszczenie, a od 6 do 24
    miesiaca ty, ze urzadzenie sie popsula w wyniku wady przy produkcji -
    to tak w skrocie - co tydzien jest o tym dyskusja, wiec use google), ew
    rekojma (firma-firma).

  • 8. Data: 2009-06-23 14:23:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 15:33:36 +0200, Maverick napisał(a):

    > nie wiem dokladnie, ktory to przepis, kiedys czytalem artykul na ten
    > temat

    Też to czytałem. Nie pamiętam żadnych szczegółów, tylko że chodziło o
    jakąś dyrektywę europejską, być może planowaną.

  • 9. Data: 2009-06-23 14:27:42
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    "R.M." <f...@g...com> wrote in message

    > wlasnie ze nie, w przypadku drozszych urzadzen (powyzej jakiejs kwoty),
    > wymagany okres gwarancji to minimum 24mies, ale nie wiem, jak to wyglada w
    > przypadku drobnego sprzetu

    Bzdura.

    A.

  • 10. Data: 2009-06-23 14:56:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    jureq pisze:

    > Też to czytałem. Nie pamiętam żadnych szczegółów, tylko że chodziło o
    > jakąś dyrektywę europejską, być może planowaną.

    Pewnie podobny artykuł:

    http://www.rp.pl/artykul/55662,207161_Male_sklepy_ni
    e_beda_juz_tracic_na_reklamacjach_.html

    Nic się jednak do dzisiaj nie zmieniło.