  • 11. Data: 2009-12-18 14:13:13
    Temat: Re: gwarancja
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-18 14:58, BK pisze:

    > nie ma zas jakiegos konsumenckiego uprawnienia do zwrotu

    Dokładnie o to chodziło - pytałeś o podstawę prawą. :)
    Ja rzeczywiście nie odnosiłem się ani do ustawy konsumenckiej ani do
    ustawy o nieuczciwych praktykach.
    Taka zła reklama jest dobrym argumentem ale nie działa 'z automatu'. :)

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-12-18 14:17:18
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 18, 3:13 pm, spp <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ustawy o nieuczciwych praktykach.
    > Taka zła reklama jest dobrym argumentem ale nie działa 'z automatu'. :)

    pytalem o podstawe prawna bo IMO wypowiedz "to możesz skorzystać z
    uprawnień konsumenckich do zwrotu. " sugeruje, ze istnieje jakies
    szczegolne uprawnienie konsumenckie w tym zakresie ;-) ale rozumiem,
    ze chodzilo z zwykly proces cywilny :)

  • 13. Data: 2009-12-18 14:31:13
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "spp" <s...@o...pl> wrote in message news:4b2b859c$1@news.home.net.pl...

    > "Reklama wprowadzająca w błąd" - ctrl+C, google, ctrl+V, enter i ...
    > wszystko jasne. :)

    A czy prawo w Polsce nie gwarantuje zwrotow np. do 5 dni z powodu
    "rozmyslenia sie" - tak jest we wszystkich krajach UE! W Uk moge oddac towar
    nawet w przypadku M&S do 45 dni... Standard to 14 dni. A 5 ustowowo.
    Jesli wiec cos jest nie tak, to po prostu ide do okienka, oddaje i z glow.
    To wymusza na sklepie, producencie uczciwe informawanie o wszystkim.
    Dlaczego tego w Polsce nie ma tylko nadal jest to dziki handel na zasadzie
    "widzialy galy co braly" a jak sie nie podoba to do sadu... Czy nie latwiej
    to po prostu zalatwic prawem konsumenta do zwrotu towaru bez podania
    przyczyny nawet w 3 dni?

  • 14. Data: 2009-12-18 14:35:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-18, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Dokładnie o to chodziło - pytałeś o podstawę prawą. :)
    > Ja rzeczywiście nie odnosiłem się ani do ustawy konsumenckiej ani do
    > ustawy o nieuczciwych praktykach.

    Jeśli zakres ochrony gwarancyjnej uznać za cechę towaru to rozbieżność
    pomiędzy tym co przyżeczono w reklamie a stanem rzeczywistym jest
    niezgodnością z umową.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2009-12-18 14:38:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BK pisze:

> [...]
    > uprawnień konsumenckich do zwrotu. " sugeruje, ze istnieje jakies
    > szczegolne uprawnienie konsumenckie w tym zakresie ;-) ale rozumiem,

    Ja bym pomyślał o niezgodności z umową, chyba że sprzedawca wyraźnie
    zastrzegł, że takiej gwarancji nie daje.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-12-18 14:38:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > A czy prawo w Polsce nie gwarantuje zwrotow np. do 5 dni z powodu

    Nie gwarantuje.

    > "rozmyslenia sie" - tak jest we wszystkich krajach UE! W Uk moge oddac

    Nieprawda.

    > towar nawet w przypadku M&S do 45 dni... Standard to 14 dni. A 5 ustowowo.

    No i co z tego?

> [...]
    > sadu... Czy nie latwiej to po prostu zalatwic prawem konsumenta do
    > zwrotu towaru bez podania przyczyny nawet w 3 dni?

    Sklep to nie wypożyczalnia.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-12-18 14:49:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Jeśli zakres ochrony gwarancyjnej uznać za cechę towaru to rozbieżność
    > pomiędzy tym co przyżeczono w reklamie a stanem rzeczywistym jest
    > niezgodnością z umową.

    Mam wrażenie, że ustawa konsumencka zawłaszczyła sobie wyrażenie
    "niezgodność z umową". Prawda jest taka, że reklamować z tytułu
    niezgodności z umową można zawsze, nawet jakby ustawy konsumenckiej nie
    było, albo jeśli sprzedaż dotyczyła firm.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-12-18 15:12:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 18, 3:38 pm, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Ja bym pomyślał o niezgodności z umową, chyba że sprzedawca wyraźnie
    > zastrzegł, że takiej gwarancji nie daje.
    >
    > --
    > Liwiusz- Hide quoted text -

    No tak ale ciezko bedzie wywodzic, ze reklama byla elementem umowy.
    Nie wiem czy by to przeszlo.

  • 19. Data: 2009-12-18 15:20:14
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 18, 3:31 pm, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > A czy prawo w Polsce nie gwarantuje zwrotow np. do 5 dni z powodu
    > "rozmyslenia sie" - tak jest we wszystkich krajach UE!

    Nie jest, np. Polska jest w UE, a w Polsce tak nie ma. Co wiecej zadna
    z dyrektyw UE nie przewiduje takiego uprawnienia.

    Oczywiscie co innego umowy na odleglosc lub poza lokalem :)

    W Uk moge oddac towar
    > nawet w przypadku M&S do 45 dni...

    A w M&S w Polsce tez :) A w H&M w Polsce tez :)

    WTF ze sie tak spytam - bo co to niby ma wspolnego z tematem, ze
    niektore sklepy sieci odziezowych daja taki bonus? Jak to sie ma do
    tematu gwarancji?

    > Standard to 14 dni. A 5 ustowowo.

    A dasz nam linka do tej ustawy?

    > Jesli wiec cos jest nie tak, to po prostu ide do okienka, oddaje i z glow.

    Zawsze, wszedzie i bez warunkow? :)

> [...]
    > "widzialy galy co braly" a jak sie nie podoba to do sadu... Czy nie latwiej
    > to po prostu zalatwic prawem konsumenta do zwrotu towaru bez podania

    Nie bo sklep to nie wypozyczalnia :) Jesli przyczyna oddania ma byc
    to, ze ktos czegos nie doczytal to niech dluzej siedzi na dupie i
    czyta w sklepie.

  • 20. Data: 2009-12-18 16:57:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    BK pisze:

    > Nie bo sklep to nie wypozyczalnia :) Jesli przyczyna oddania ma byc
    > to, ze ktos czegos nie doczytal to niech dluzej siedzi na dupie i
    > czyta w sklepie.

    A w Szwecji wszystkie sklepy to wypożyczalnie.
    Siostra kupiła maszynę do pieczenia chleba (w Polsce jeszcze tego nie
    było). Mogła piec w niej ile chciała i mogła potem oddać po 7 czy 10
    dniach zpowrotem do sklepu jak jej się coś nie podobało.

    --
    animka