    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: grozba bezprawna a obrona konieczna
    Date: Fri, 25 Aug 2006 20:13:28 +0200

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał w wiadomości news:ecmfsl$bbr$3@inews.gazeta.pl...

    > a jak bedzie zaciagala do jakiegos pokoiku do ktorego TY nie bedziesz chcial
    > pojsc a bedziesz sie domagal wezwania policji w miejsce w ktorym zostales
    > 'ujety'?

    Sprawa jest dyskusyjna i nie da się jednoznacznie udzielić odpowiedzi. Znam
    różne poglądy na ten temat. osobiście uważam, że ochrona nie ma prawa nikogo
    nigdzie zaciągać. Może jedynie zaproponować przejście gdzieś tam na zaplecze, by
    nie robić zamieszania przy kasach oraz uniknąć niezdrowej sensacji. Bo w sumie
    bramka wykrywająca przykładowo może dać fałszywy alarm. Ale w sytuacji, gdy
    osoba ujęta ewidentnie próbuje się wyrwać, szarpie się z ochroną, jej
    przeprowadzenie do pokoju, gdzie będzie łątwiej ją upilnować do przyjazdu
    policji wydaje mi się działaniem w stanie wyższej konieczności.