    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gmina zabrała mi część działki - jak to odzyskać ?
    Date: Tue, 9 Sep 2003 16:51:07 +0200

    Użytkownik "Kotka zza płotka" <0...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bjkmvg$498$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Mój problem jest następujący:
    > kupiłam niedawno 1/2 domku od prywatnego właściciela.
    > Mówiąc krótko gość kupił działkę, ogrodził ją, postawił na niej
    "bliźniaka"
    > a potem każdą z części sprzedał oddzielnie (nieruchomość stanowi wspólnotę
    > włascicielem drugiej części "bliźniaka") dwóm osobom.
    > Do tego miejsca jest wszystko w porządku, odpowiednie zapisy w aktach not.
    > są ale podczas ustaleń co do tego gdzie co na "naszej" działce ma być,
    > doszliśmy z sąsiadami do wniosku, że coś ta nasza działka jest troszkę za
    > mała.
> [...]

    To juz bylo niedawno.
    W skrocie - niby ma prawo bo takie wydala "warunki zabudowy"
    problem w tym, ze te "warunki" maja byc wg ustawy
    warunkami TECHNICZNYMI, a nie ograniczeniem prawa wlasnosci.

    W nowym prawie budowlanym (www.sejm.gov.pl) jest napisane co trzeba zrobic,
    by postawic ogrodzenie. wiec trzeba to zrobic,
    jesli gmina wyrazi sprzeciw to
    i =trzeba z tym "jechac do sadu" az do NSA..... czyba ze inni zrobia to
    wczesniej w takiej ilosci,
    ze wczesniej zadziala.

    Boguslaw