    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 9 Mar 2012 09:38:14 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: gdzie można ustalić swoje zobowiązania (zadłużenia)

    On Fri, 9 Mar 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Chwilunia... To zaświadczenie nie jest wiążące dla ZUS??

    No nie jest.
    Zaswiadczenie mniej więcej znaczy: "na dzis nie uważamy pana
    za dłużnika. JESZCZE" ;>
    Albo jak kto woli: "chwilowo nie znalezlismy zaległosci".
    Całosć ma zródło w obowiazku samodeklarowania należnosci, mniej
    więcej tak jak samoopodatkowania, przy czym obowiazek jest nałożony
    jest na ubezpieczajacego, jak ZUSowi się cos nie zgadza to
    przecież nie ZUSu wina ;)
    To tak, jakbys Ty miał ustawowy obowiazek informowania mnie,
    że masz wobec mnie jakies długi (albo ten obowiazek zostałby
    nałożony na sasiada - twojego lub mojego): w razie czego powiem,
    że nie mam jakiegos Twojego papierka, i o tym czy masz dług
    nie będzie przesadzało to że dałem Ci oswiadczenie że nie
    masz długów, ale to, że masz *komplet* dokumentów swiadczacych
    że mnie powiadomiłes *i* mi zapłaciłes.
    Ty, nie ja.
    Bo co ja za to mogę, że nie mam papierka, skoro Ty (albo Twój
    sasiad) mieli go dostarczyć? Logiczne.

    BTW(OT): Podobnie jak nie jest wiażace, że płacac *teraz* na emeryturę
    wg jakichs zasad *pózniej* dostaniesz ja wg zupełnie innych :>
    Przecież cały problem z awanturami o emerytury dotyczy własnie
    tego: *podobno* II filar miał być "wypłacalny do ręki", dziedziczny
    i tak dalej... a jeszcze starsi mieli dostawać emerytury wg ostatniej
    pensji.

    pzdr, Gotfryd