  • Data: 2009-02-01 09:01:03
    Temat: Re: fotografie pracowników na stronie internetowej
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 01 luty 2009 09:49
    (autor Przemysław Bernat
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@4...net>):

    > Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (z
    > późniejszymi zmianami i uwzględnieniem dyrektyw Wspólnot Europejskich)
    >
    > Art. 81 ust. 1
    > Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.
    > W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba
    > ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    Myślisz, że mnie cytowaniem selektywnym pokonasz? Słabo wyraźnie pisałem? To
    powtórzę:

    Pracownik może stanowić mało istotny szczegół całości, jakim jest pracująca
    drużyna czy obsługiwana maszyna.

    i złośliwie wkleję ci to, co uciąłeś:

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) [...]
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2