  • 1. Data: 2003-09-03 09:23:45
    Temat: faktura-nie faktura VAT?
    Od: "Marcin Łukasik" <m...@m...pl.SPAM.SUX>

    Cześć!

    Niedawno odworzyłem działalność i ktoś tam peplał mi o kasie fiskalnej,
    jak już przekroczę 2000.
    Teraz mam takie pytanie. Jedyne co wystawiam to "rachunki" za usługi
    dostępu do internetu.
    Czy taki rachunek to może być faktura VAT?
    Tak jak robi TP S.A. Wysyłają do domu rozliczenie a na górze jest
    napisane "Faktura VAT".
    O co chodzi? Ano o uniknięcie kupowania kasy co dla mnie jest
    trochę chore. Da się czy nie?

    I jeszcze takie jedno pytanie.
    Na w/w usługi jest 7% VATu.
    A ile VATu powinno być za "Instalację Internetu"? 7% czy 22%?

    Z góry dzięki za odpowiedź,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-03 10:04:27
    Temat: Re: faktura-nie faktura VAT?
    Od: "mer" <b...@w...de>

> [...]

    > I jeszcze takie jedno pytanie.
    > Na w/w usługi jest 7% VATu.
    > A ile VATu powinno być za "Instalację Internetu"? 7% czy 22%?

    Radze zlecić robienie księgowości fachowcom w biurze księgowym.
    Oni wszystko poradzą i przypilnują zmieniających się prawie co miesiąc przepisów.

    mer

  • 3. Data: 2003-09-03 11:22:11
    Od: "Marcin Łukasik" <m...@m...pl.SPAM.SUX>

    : Radze zlecić robienie księgowości fachowcom w biurze księgowym.
    : Oni wszystko poradzą i przypilnują zmieniających się prawie co miesiąc przepisów.

    Mam prowadzoną księgowość w biurze księgowym, ale skoro moja księgowa
    "robi gały" to albo to jest takie pochrzanione albo to ja źle trafiłem.

    Prosiłbym więc o odpowiedź.

    m.

  • 4. Data: 2003-09-03 11:34:18
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > Radze zlecić robienie księgowości fachowcom w biurze księgowym.
    > Oni wszystko poradzą i przypilnują zmieniających się prawie co miesiąc
    przepisów.

    witam mer
    coś ostatnio zamiast odpowiadać odsyłasz wszystkich do specjalistów ;)

    burenezo

  • 5. Data: 2003-09-03 11:37:03
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > witam mer
    > coś ostatnio zamiast odpowiadać odsyłasz wszystkich do specjalistów ;)
    >
    > burenezo

    Staram sie po prostu dobrze doradzić.
    Jak się ktoś zapyta: Jakie kwiatki wam sie podobaja bardziej? Astry czy lilie? To
    odpowiem tak jak
    uważam. Sprawa księgowania jest zbyt poważna.
    I trzeba też pamiętać, że jak da sie komus zarobić to jest bardzo duża szansa, że ten
    ktoś da potem
    tobie zarobić.

    mer

  • 6. Data: 2003-09-03 12:13:22
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <m...@m...pl.SPAM.SUX> napisał
    > Mam prowadzoną księgowość w biurze księgowym, ale skoro moja księgowa
    > "robi gały" to albo to jest takie pochrzanione albo to ja źle trafiłem.
    >
    > Prosiłbym więc o odpowiedź.

    Re : Odpowiedź na Twoje pytanie wymaga minimum kilku stron lub godzin.
    Przerażające jest, że (jak piszesz) "...moja księgowa "robi gały" ...". Albo
    więc źle wytłumaczyłeś jej o co Ci chodzi, albo rzeczywiście źle (i to
    bardzo) trafiłeś.
    AR

  • 7. Data: 2003-09-04 07:08:10
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Albo
    > więc źle wytłumaczyłeś jej o co Ci chodzi, albo rzeczywiście źle (i to

    Aby nie bawic sie we wrozke i dac jakas wskazowke nalezaloby wiedziec cos
    wiecej.
    np czy owe rachunki wystawia Pan osobom nie prowadzacym dzialalnosci
    gospodarczej..

    bo mozna domyslac sie, ze korzysta pan z podmiotowego zwolnieina z VAT
    (ale nie takie cuda ta grupa widziala wiec moze nie...)

    A jesli niedawno dopiero zaczal Pan dzialanosc to moze niepoatrznie
    wystawiony rachunek
    sprawil, ze stal sie pan VAT-manem nie wiedzac wcale o tym
    (nie takie formy zrobily galy, gdy dowiezialy sie, ze sa VAT-manami....)

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-09-04 12:34:27
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > np czy owe rachunki wystawia Pan osobom nie prowadzacym dzialalnosci
    > gospodarczej..
    A co za różnica? Rodzaj rachunku/faktury zależy od tego KTO WYSTAWIA
    dokument a nie kto go otrzymuje.

    > A jesli niedawno dopiero zaczal Pan dzialanosc to moze niepoatrznie
    > wystawiony rachunek
    > sprawil, ze stal sie pan VAT-manem nie wiedzac wcale o tym
    Płatnikiem VAT-u nie można zostać niechcący - trzeba złożyć deklarację w US.
    Jeśli zaś nie-vatowiec wystawi fakturę VAT to jest przestępcą.

    Alek

  • 9. Data: 2003-09-04 12:44:06
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A co za różnica? Rodzaj rachunku/faktury zależy od tego KTO WYSTAWIA
    > dokument a nie kto go otrzymuje.

    roznica, roznica....

    "wejscie w kase" zalezy od obrotu z osobami nieprowadzacymi dzialalnosci
    gospodarzej...

    > Płatnikiem VAT-u nie można zostać niechcący - trzeba złożyć deklarację w
    US.
    > Jeśli zaś nie-vatowiec wystawi fakturę VAT to jest przestępcą.

    Naprawde ?
    Moze jakas podstawa prawna by sie przydala...
    Bo bycie zarejestrowanym platnkiem VAT a utrata prawa do zwolnienia tojednak
    nie to samo...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-09-04 14:46:05
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > roznica, roznica....

    Pytanie było nieprecyzyjne i moja wypowiedź także.
    Pytanie było takie: "Jedyne co wystawiam to "rachunki" za usługi dostępu do
    internetu. Czy taki rachunek to może być faktura VAT?"
    Założyłem więc, że Marcin nie jest płatnikiem VAT (nie składa deklaracji VAT
    i nie płaci podatku VAT). Skoro tak, to nie może tak po prostu zatytułować
    swojego rachunku "Faktura VAT".

    > Bo bycie zarejestrowanym platnkiem VAT a utrata prawa do zwolnienia
    tojednak
    > nie to samo...

    Oczywiście, gdyby wystawił normalną fakturę VAT i wykazał w niej kwotę
    podatku to musiałby ten podatek odporowadzić do US (albo podpadnie pod kks).
    Ale chyba nie utraciłby przysługującego mu zwolnienia gdyby następnie nadal
    wystawiał zwykłe rachunki?

    > "wejscie w kase" zalezy od obrotu z osobami nieprowadzacymi dzialalnosci
    > gospodarzej...

    Z treści pytania i z opowieści o "księgowej" domyślam się, że nie jest dużym
    providerem obsługującym firmy lecz raczej operatorem sieci
    osiedlowej/blokowej więc zapewne jego klienci to wyłącznie osoby nie
    prowadzące dg i cały obrót będzie decydował o ewentualnym obowiązku
    posiadania kasy fiskalnej, a rodzaj stosowanych rachunków/faktur niczego nie
    zmieni.

    Tak czy inaczej rację miał Andrzej pisząc "Odpowiedź na Twoje pytanie wymaga