  • 1. Data: 2003-09-03 07:17:35
    Temat: Alimenty, pierwsza rozprawa - o co spyta sąd matkę małoletnich powodów?
    Od: Tux <s...@w...pl>

    Witam Serdecznie,

    Za tydzień, tzn. 10 IX moja przyjaciółka ma pierwszą rozprawę w sprawie
    alimenty przeciwko [jeszcze] mężowi. Na jakie pytania powinna być
    przygotowana? Proszę o wrażenia zwłaszcza kogoś, kto to przeżył. Najlepiej
    z perspektywy kobiety.

    Dla jasności zarysuję sytuację (niestety, częstą): małżeństwo od 12 lat,
    dwoje dzieci, ona pracuje, studiuje; on krzywo na to patrzy (chciałby
    trzymać w domu), popija. Ona dwa miesiące temu stwierdziła, że ma dosyć
    mężowskiego terroru i wyprowadziła się razem z dziećmi. Jednocześnie
    złożyła pozew o alimenty.

    Liczę na życzliwe wsparcie PT Grupowiczów dla tej zacnej kobiety
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Tomasz M

  • 2. Data: 2003-09-03 14:19:32
    Od: Dredd<...@...pl>

    Sąd będzie pytał o potrzeby dzieci i ich że tak powiem kondycję (ile
    kosztuje ich utrzymanie, wyżywienie, zakwaterowanie, ubranie,
    zapewnienie podstawowych rozrywek i potrzeb edukacyjnych - mile
    widziane rachunki np. za mieszkanie, prąd, gaz itp., będzie pytał o
    stan zdrowia dzieci i ewentualne koszty leczenia, a może i o postępy w
    nauce, korepetycje itd.)
    Będzie też badał sytuację majątkową i zarobkową obojga rodziców (z
    kim prowadzą gospodarstwo, ile zarabiają, kogo mają na utrzymaniu,
    jaki mają zawód, kwalifikacje itp.)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-09-03 15:17:58
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bj4t9k$68n$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > widziane rachunki np. za mieszkanie, prąd, gaz itp., będzie pytał o
    > stan zdrowia dzieci i ewentualne koszty leczenia

    zaswiadczenie lekarskie plus :)

    pozdrawiam
    Sandra