    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Subject: Re: etat a wlasna dzialalnosc
    Date: 07 Nov 2005 06:32:36 GMT

    In article <4...@g...pl>, mariposa doux wrote:

    > po 2 latach bedziesz placic 750 zusu (znaczy, wtedy to moze byc nawet
    > 900)
    >
    > jako podwykonawca nie masz urlopu, chorobowego, i wielu wielu przywilei
    > pracownikow etatowych.

    Prawdopodobnie w większości przypadków pracodawcy się poprawia,
    pracownikowi pogarsza. No chyba, że w przypadku odmowy miałby być
    zwolniony.
    Oprócz powyższego mariposy jeszcze historyjka z życia:
    dziewczyna na działalności podpisała ze zleceniodawcą, a tak naprawdę
    pracodawcą umowę na wykonanie pewnej pracy. Potem miała wypadek, po
    którym powinna leżeć, jak najmniej chodzić, a przy tym zapakowano ją w
    gorset. Tyle, że zleceniodawcy to nie obchodziło, praca musi być
    wykonana, bo taką ma umowę z firmą (czyli z tą dziewczyną) i to
    problem firmy jak się z tego wywiąże.
    Nie wiem na ile było to zgodne z prawem, wiem, że dziewczyna zasuwała
    do pracy w gorsecie.

    Renata