    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: e-sąd jest do d*
    Date: Mon, 26 Mar 2012 09:30:07 +0200

    W dniu 2012-03-14 10:47, Liwiusz pisze:
    > Jak jeszcze nie przekazali do innego sądu, to wycofaj powództwo, napisz
    > wniosek o zwrot opłaty, to zwrócą.
    Ok, wszystko wycofane, zaczynam od nowa, ale tym razem rozbiję to chyba
    na kilka spraw, bo pozew za długi wychodzi ;-)

    Załóżmy jednak, że sprawa i tak zostanie przekazana do zwykłego sądu, w
    okolicach pozwanego. Dłużnik jest aktualnie nieuchwytny - zmienił numer
    telefonu, jego strona WWW przestała działać (domena wygasła, więc maile
    pewnie też nie dochodzą), pod adresem prowadzenia działalności
    gospodarczej nikt nie odbiera korespondencji. Załóżmy, że jadę sobie na
    taką rozprawę do sądu, nabijam kilometry, a dłużnik się na nią nie
    stawia. Czy rozprawa jest wtedy automatycznie odraczana, czy coś się uda
    załatwić pod nieobecność pozwanego? Zakładam, że sąd będzie próbował
    jakoś go do stawiennictwa "zachęcić", ale co jeśli pozwany wyjechał
    gdzieś za granicę, np. nie zostawiając adresu (sytuacja przecież wcale
    nie taka nietypowa)?

    Co w przypadku, gdy nie uda się go odnaleźć? Wiem, że szuka go kilku
    innych zainteresowanych odzyskaniem należności i być może któryś z tych
    "większych", mniej cierpliwych, zabetonował go w jakimś fundamencie ;-)
    Ewentualnie zaszył się w jakiejś mysiej norze i będzie jakiś czas
    nieodnajdywalny. Co w takim przypadku?

    Maciek