  • 1. Data: 2006-01-24 14:18:54
    Temat: dziwna sprawa:>
    Od: "Jacek" <m...@o...pl>

    Witam

    tak sobie ostatnio gadaliśmy z kumplem i mam pytanie. Czy jest możliwe żebym
    mógł być w związku partnerskim z córką siostry mojej mamy?? Czy mógłbym z
    nią wziąść ślub? Kolega mówi ze nie byłoby problemu w USC ja natomiast myślę
    ze to nie możliwe. Kto ma racje?

  • 2. Data: 2006-01-24 14:23:26
    Temat: Re: dziwna sprawa:>
    Od: "Jacenty" <ąąą@żśźćęńłó.pl>

    > Czy jest możliwe żebym mógł być w związku partnerskim z córką siostry
    > mojej mamy??

    mój dawny kolega ożenił się z córką swojego ojca brata. Dorobili się dwojga
    dzieci, ale nie wiem czy są zdrowe. To przecież chów wsobny :-)

    --
    Jacek - Placek

  • 3. Data: 2006-01-24 14:24:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > nią wziąść ślub? Kolega mówi ze nie byłoby problemu w USC ja natomiast myślę

    co to związek partnerski?
    co do ślubu - on
    art.14 kodeksu rodzinnego

    KG

  • 4. Data: 2006-01-24 14:25:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > nią wziąść ślub? Kolega mówi ze nie byłoby problemu w USC ja natomiast myślę

    W USC raczej bez problemu.

    Nawet dzieci z takiego zwiazku juz nie beda "kazirodcze" (art. 201 KK)
    Podwojne geny takie dzieci dostana dopiero od "podwojnego" pradziadka i
    o ile nie bedzie to nagminne (np. tak jak na dworach krolewskich gdzie
    N-te pokolenie z koleji zenilo sie w rodzinie) to nie powinno byc chyba
    wiekszych problemow.

    Ale tak z kuzyneczka? Nie ma innych kobitek na swiecie? :)

  • 5. Data: 2006-01-24 14:27:32
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nią wziąść ślub? Kolega mówi ze nie byłoby problemu w USC ja natomiast
    > myślę ze to nie możliwe.

    Ślub cywilny z kuzynką można dostać, ale kościelny nie.

  • 6. Data: 2006-01-24 15:13:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Ale tak z kuzyneczka? Nie ma innych kobitek na swiecie? :)

    Z tym to różnie. "Kto kuzynki nie wyj.... ten się nie znajdzie w niebie" ;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2006-01-24 22:10:11
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Heming wrote:

    > Ślub cywilny z kuzynką można dostać, ale kościelny nie.

    Nie wiem jak to wygląda w prawie kanonicznym, ale jak kiedyś sprawdzałem w
    Starym Testamencie to (życie w związku) pod grzech to już nie podpada (było
    dość długie wyliczenie z kim nie można, kuzynki tam nie było).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 8. Data: 2006-01-25 20:00:12
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > nią wziąść ślub? Kolega mówi ze nie byłoby problemu w USC ja natomiast myślę

    Zgodnie z polskim prawem to już wystarczająco dalekie pokrewieństwo i
    ślub cywilny jak najbardziej by dostali. Zatem rację ma Twój kolega.

    --
    MArta
    m...@N...pl