    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: działki, ich dane, ciąg dalszy
    Date: Wed, 27 May 2009 00:07:52 +0200

    Użytkownik "gargomel" <s...@d...la.la> napisał w wiadomości
    news:gvhnah$bb7$1@news.wp.pl...
    > ten wyrys to mapka mało dokładna, gdzie grubość pojedyńczej lini wynosi
    > 2,3 do 4 metrów, więc mierzenie czegokolwiek z taką dokładnością jest
    > paranoją, poza tym to tylko kiepski szkic poglądowy!:O(
    > i na jego podstawie nic nie da się wyliczyć

    Da się, tylko z marną dokładnością. To może spróbuj zmioerzyć długości
    boków prostą taśmą mierniczą w terenie. Będzie pewnie dokładniej. potrzeby
    Ci sznurek (by wyznaczyć proste pomiędzy wierzchołkami i nie mierzyć po
    jakimś łuku oraz taśma.Bład pomiaru długości nie powinien przekroczyć takim
    sposobem 10 cm.

    > napisali że nic ni dadzą uzyskać, więc coś nag,atwali i nie chcą żeby się
    > wydało,
    > a co do wielkiej mapy to może oni tam i wielką mają, ale fakt że nie mają
    > tam żadnych ewidencji działek na tych mapach, żadnych ich pomiarów, to
    > jakis burdel, za co oni w tych urzędach pieniądze biorą, za pierdzenie w
    > stołek?:O(

    Na mapkach nie ma żadnych pomiarów. To nie rysunek techniczny, gdzie są
    linie wymiarowe.

    > czałe szczęście przynajmniej granice działek są liniami prostymi:O) ale
    > czworoboku z wszystkimi bokami i kątami nie da się policzyć matematyką ze
    > szkoły podstawowej, ja widzę tylko całkę, myślałęm że ty to prościej
    > policzyć potrafisz, ale widzę że błądzisz:O(

    Uparłeś się na tę całkę, a to sensu nijakiego nie ma. Ale jak o mnie
    chodzi, to możesz nawet to policzyć całką. Będziesz miał cztery całki z
    funkcji liniowych.

    > ok, dzięki za fatygę, ale wystarczyło by żebyś napisał że chodzi ci o
    > policzenie na podstawie pomiarów linijką wyrysu, i już wiem o co chodzi
    > (ja już nie chodzę do 4tej kalsy jak twoja córka:O)

    Pisałem ze dwa razy, a Ty uparcie chcesz to całkować.

    > więc odpowiadam ci ze taki pomiar to pomiar na oko, ze sporym marginesem
    > błędu, bo dokładność tego wyrysu jest niska (linie działek na 3-4m w
    > skali), a chodzi o to żeby sprawdzić czy granica przesunęła się o 2
    > metry w tę, czy we wtę:O)

    I chcesz to ustalić na podstawie pomiaru powierzchni? Dość karkołomne, choć
    nie twierdzę, ze niemożliwe.

    > poza tym takie pomiary już powinny być dokonane i policzone, przecież te
    > urzędasy za coś chyba kasę biorą jak się kupuje/dzieli czy cokolwiek
    > robi z działkami?:O(

    Urząd nie dokonuje pomiarów, tylko gromadzi dane.

    Przy okazji, jeśli uszkodzono znaki geodezyjne, to obowiazkiem właściciela
    gruntu jest powiadomienie starosty o tym fakcie. Niedopełnienie tego
    obowiązku jest wykroczeniem.