    From: "gargomel" <s...@d...la.la>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: działki, ich dane, ciąg dalszy
    Date: Tue, 26 May 2009 23:23:03 +0200
    Sender: B...@p...centertel.pl

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Jak jest podziałka, to żadnych innych danych Ci nie potrzeba. jeśli
    > podziałki nie ma, to znajdź na mapce jakikolwiek widoczny w terenie
    > odcinek i poprzez porównanie jego długości na mapce iw terenie wyznacz
    > sobie podziałkę. Przy czym pamiętaj, że te podziałki przeważnie bywają
    > liczbami całkowitymi, wiec jak Ci wyjdzie 1 : 99,99, to spokojnie możesz
    > założyć, że mapka jest w 1:100. Kąty się nie zmieniają.

    ten wyrys to mapka mało dokładna, gdzie grubość pojedyńczej lini wynosi 2,3
    do 4 metrów, więc mierzenie czegokolwiek z taką dokładnością jest paranoją,
    poza tym to tylko kiepski szkic poglądowy!:O(
    i na jego podstawie nic nie da się wyliczyć

    > Ale napisali, jak ją uzyskać? W Geodezji mapa jest w postaci takiej
    > wielkiej płachty - zdaje się coś koło formatu A1 i tego nikomu się nie
    > udostępnia. W oryginale z oczywistych przyczyn, a w kserokopii ze względu
    > na cenę. Trzeba sobie taką mapkę kupić.

    napisali że nic ni dadzą uzyskać, więc coś nag,atwali i nie chcą żeby się
    wydało,
    a co do wielkiej mapy to może oni tam i wielką mają, ale fakt że nie mają
    tam żadnych ewidencji działek na tych mapach, żadnych ich pomiarów, to jakis
    burdel, za co oni w tych urzędach pieniądze biorą, za pierdzenie w
    stołek?:O(

    > Jak nie posiadasz danych, to i całkowanie nie pomoże. Poza tym nie wiem,
    > co byś Ty tam chciał całkować. Funkcja nieciągła, a liniowa. Całka tylko
    > zamieszanie wprowadzi.

    czałe szczęście przynajmniej granice działek są liniami prostymi:O) ale
    czworoboku z wszystkimi bokami i kątami nie da się policzyć matematyką ze
    szkoły podstawowej, ja widzę tylko całkę, myślałęm że ty to prościej
    policzyć potrafisz, ale widzę że błądzisz:O(

> [...]
    > 3) Pomierz z możliwą dokładnością długości boków każdego z trójkątów.
    > Pamiętaj, że mierzysz odcinki wielokrotnie mniejsze. Przy podziałce 1:1000
    > błąd o 0,5 mm powoduje w terenie błąd o 5 metrów. Użyj do tego dobrego
    > narzędzia pomiarowego, a nie linijki szkolnej syna, która może na kilku
    > centymetrach spokojnie mieć z milimetr błędu. To najsłabsze miejsce tego
    > algorytmu. Pomierz te wielkości kilkoma linijkami, może suwmiarką. Może
    > niech pomierzy to kilka osób i potem powyliczaj średnią.
    > 4) Uzyskane wyniki pomiarów wstaw do wzoru na pole trójkąta:

    ok, dzięki za fatygę, ale wystarczyło by żebyś napisał że chodzi ci o
    policzenie na podstawie pomiarów linijką wyrysu, i już wiem o co chodzi (ja
    już nie chodzę do 4tej kalsy jak twoja córka:O)
    więc odpowiadam ci ze taki pomiar to pomiar na oko, ze sporym marginesem
    błędu, bo dokładność tego wyrysu jest niska (linie działek na 3-4m w skali),
    a chodzi o to żeby sprawdzić czy granica przesunęła się o 2 metry w tę, czy
    we wtę:O)
    poza tym takie pomiary już powinny być dokonane i policzone, przecież te
    urzędasy za coś chyba kasę biorą jak się kupuje/dzieli czy cokolwiek robi z
    działkami?:O(