    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dwie administracje w budynku
    Date: Sat, 29 Jun 2002 20:38:51 +0200

    On Sat, 29 Jun 2002, Stefan Mizierski wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ W kamienicy, w której mieszkam 12 mieszkań należy do właścicieli, a pięć do
    >+ gminy. W tym tygodniu odbył sie w Zarządzie Budynków Komunalnych przetarg na
    >+ administrowanie mieniem gminy, który wygrała administracja inna niż
    >+ dotychczasowa. Czy jest to dopuszczalne, aby w jednym budynku administracja
    >+ sprawowana była przez dwie administracje? Co z wpływami z czynszów,
    >+ remontami? Podejrzewam, że wszystkimi kosztami zostaną obciążeni
    >+ właściciele.

    Podejrzewam że właściciele chyba nie kontrolują co kto robi ;)

    >+ Czy gmina jako mniejszość w budynku nie powinna się
    >+ podporządkować woli większości i przystac na administrację wybraną przez
    >+ Wspólnotę Mieszkaniową budynku? Przecież równie dobrze każdy właściciel
    >+ posiadający więcej niż jedno mieszkanie w danej kamienicy mógłby wybierać
    >+ sobie własną administrację. Co jako mieszkancy możemy zrobić?

    Jako *lokatorzy* czy jako *właściciele* ?

    Jeśli się mylę to poproszę o krekty, ale IMHO wrzucasz do jednego worka
    dwie różne sprawy:

    1. Kto sprawuje zarząd ? Zarząd jest powoływany lub powierzany
    przez wspólnotę. Jeśli wspólnota (w której właściciele mają
    zdecydowaną większość) postanowi przekazać zarząd jakiejś
    firmie (sądzę że masz na myśli "jedną z administracji") to
    IMO gmina może sobie powarczeć z siłą głosu proporcjonalną
    do ilości mieszkań :) i tyle.

    2. Kto zarządza mieszkaniami *komunalnymi* ? Bo ich właścicielem
    jest gmina, i sądzę że nie podejrzewasz iż radni bądź prezydent
    będą osobiście zarządzać lokatorami :)
    Zarządzanie *tymi* mieszkaniami gmina może sobie powierzyć
    komu chce[1]: zauważ, że napisałeś o *czynszu*: *ktoś* ten czynsz
    (należny gminie) powinien ściągać, i przecież *nie jest* to
    sprawa wspólnoty ani zarządzającym z jej (wspólnoty) powołania !

    Chciałbym widzieć twoją minę jakbyś mieszkanie (jako właściciel)
    wynajął - a zarządzający zaczął się wtrącać w ściągany czynsz ;>

    Jak masz ze dwa mieszkania i *chcesz* żeby ktoś *za ciebie*
    załatwiał sprawy typu pilnowanie wpłat na fundusz mieszkaniowy
    itp. - to niby co stoi na przeszkodzie ? -:O
    Ale to będzie zarząd nad *twoimi mieszkaniami* a nie budynkiem
    - i dla potrzeb zarządzania budynkiem twój zarządca będzie
    musiał się kontaktować z zarządcą budynku.

    Jeśli gmina wam *sugeruje* (być może przekonująco ;)) że "teraz
    będzie inna administracja" - to to tylko świadczy że dopiero
    zaczynacie pilnować swoich interesów !

    >+ Serdecznie dziekuję za wszelkie pomocne uwagi.

    Jak ktoś będzie miał dalsze - to ja też się przyłączam (bo
    "właściwą" walkę mam przed sobą :)).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] pewnikiem obowiązuje "przetarg publiczny", niemniej ta sprawa
    was jako mieszkańców domu nie dotyczy.