  • 1. Data: 2003-02-28 21:17:03
    Temat: doniesienie o popelnieniu przestepstwa
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Witam,

    Pewien Pan zamieszcza na stronie internetowej oferty sprzedazy roznych
    sprzetow. Moja druga polowa zamowila u niego plyte wraz z procesorem, na
    wszelki wypadek wypytywal sie mailowo czy plyta jest na pewno kompletna
    (oryginalna dokumentacja, kable, itp), uzyskal odpowiedz, ze tak.

    Po odebraniu paczki okazalo sie ze:
    - procesor jest spalony, co wiecej jest kartka z serwisu, potwierdzajaca
    ze jest niesprawny.
    - do plyty nie ma dokumentacji (5 kartek A4 wydrukowanych z sieci)
    - brak plyty CD
    - brak kabli

    W odpowiedzi na pytania (droga mailowa) pan odpowiedzial ze:
    - procesor jest spalony ale nikt nie pytal czy jest sprawny(!), to ze on
    nigdzie nie napisal ze jest spalony nie jest dla niego problemem
    - on za nic nie odpowiada bo zadnej umowy nie podpisywal wiec umowy nie
    bylo (hehe)
    - dokumentacje wydrukowal z sieci (to nie jest dokumentacja tylko opis
    plyty)
    - kable mozna sobie kupic w sklepie(!)

    Teraz czas na pytania:
    - mam zamiar doniesc do prokuratury o popelnieniu oszustwa (zalaczniki -
    wydruki maili + wydruk strony pana z oferta). czy slusznie?
    - prosze o wlasciwe paragrafy.
    - czy nie odrzuca tego z powodu "mala szkodliwosc czynu"?
    - zastanawiam sie nad informacja do wlasciwego US, a Pan jak wynika z
    maili "nie zawiera umow, bo nic nie podpisuje", podatkow pewnie tez nie
    placi, bo nie ma umow nie ma przychodu....

    generalnie bardzo nas wkurzyl swoim mailem....

    pzdr
    aska

  • 2. Data: 2003-02-28 21:32:40
    Temat: Re: doniesienie o popelnieniu przestepstwa
    Od: d...@o...pl

    > Teraz czas na pytania:
    >    - mam zamiar doniesc do prokuratury o popelnieniu oszustwa (zalaczniki -
    > wydruki maili + wydruk strony pana z oferta). czy slusznie?

    Jak najbardziej- trzeba tepic zlodziei ;)

    >    - prosze o wlasciwe paragrafy.

    Art. 286 § 1 kk
    poczytaj o znamionach tego przestepstwa:
    http://forum.sow.pl/viewthread.php?FID=1&TID=2570
    i dzialaj :)

    >    - czy nie odrzuca tego z powodu "mala szkodliwosc czynu"?

    Nie jest mala w tym przypadku

    >    - zastanawiam sie nad informacja do wlasciwego US, a Pan jak wynika z
    > maili "nie zawiera umow, bo nic nie podpisuje", podatkow pewnie tez nie
    > placi, bo nie ma umow nie ma przychodu....

    Raczej do Urzędu Kontroli Skarbowej

    Pzdr
    Darek

  • 3. Data: 2003-03-01 09:49:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Teraz czas na pytania:
    | - mam zamiar donieść do prokuratury o popełnieniu oszustwa
    (załączniki -
    | wydruki maili + wydruk strony pana z oferta). czy słusznie?

    Słusznie i sprawiedliwie. Dla uproszczenia procedury raczej udaj się z tym
    całym nabojem do najbliższej jednostki Policji, bo jak złożysz na piśmie w
    prokuraturze, to i tak będą Cię musieli i tak wzywać. Zresztą, nie wiadomo,
    jak zakwalifikują miejsce popełnienia przestępstwa. Zasadniczo miejsce jest
    tu, gdzie skutek, bo miejsca działania ustalić nie można, więc powinno być u
    Ciebie, ale nieprzewidziane są wyroki boskie w takich sprawach. Jak pójdzie
    to do prokuratury miejsca tamtego gościa, to tamci zwrócą się do miejscowej
    Policji, a ta dopiero zwróci się do Twojej jednostki o przesłuchanie. Dwa
    miesiące jak nic. A tak, to będziesz miał to już z głowy. No i wówczas nie
    musisz już martwić się o żadne paragrafy..

    | - prosze o właściwe paragrafy.

    Do niczego Ci nie są potrzebne. Jest to oszustwo i tyle (art. 286 kk)

    | - czy nie odrzuca tego z powodu "mała szkodliwość czynu"?

    No to będziesz się żalił i tyle.

    | - zastanawiam się nad informacja do właściwego US, a Pan jak wynika z
    | maili "nie zawiera umów, bo nic nie podpisuje", podatków pewnie tez nie
    | płaci, bo nie ma umów nie ma przychodu....

    A tu już musiałbyś udowodnić, że takich transakcji było więcej. No bo
    przecież, jak Ci sprzedam mój stary komputer, to od razu działalności
    gospodarczej rejestrować nie muszę. Może zostaw to Policji. Jeśli ktoś tam
    pomyśli i zrobią przeszukanie u niego w domu, to być może znajdą się dowody
    na to, że gość z tego żyje. Na Twojej jednostkowej transakcji daleko nie
    zajedziesz.

  • 4. Data: 2003-03-02 10:39:43
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości >

    > Nie jest mala w tym przypadku

    A na pewno nie znikoma, a tylko taka jest
    podstawą do odmowy wszczęcia postępowania.