    From: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dom + działka i... problemy syn vs. ojciec
    Date: Thu, 15 Jan 2004 19:41:56 +0100

    Użytkownik "XHS" <W...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:bu5tn0$jsf$1@korweta.task.gda.pl...
    > Się zaczęły problemy.... bo sytuacja jest taka:
    >
    > ojciec + syn wybudowali i wyposażyli dom, powiedzmy każdy z nich wniósł
    > udział po połowie
    > (finanse i własna robocizna)....
    >
    > Dom stoi, i się w nim mieszka.
    >
    > Teraz niestety syn się z ojcem dogadać nie może bo:
    > - dom jest na ojca, działka też, papiery i wsio
    > - syn poznał kobietę swego życia i chciałby z nią zamieszkać - co ciekawe,
    > ona
    > ma mieszkanie (w które trzeba jednak zainwestować)....
    > - nie wchodzi w rachubę wspólne mieszkanie w trójkę
> [...]

    jak juz ktos napisal to nie chodzi o sprawy prawne tylko finansowe...moja
    solucja:

    syn bierze kredyt budowalny, oprocentowany preferencyjnie, nominowany np w
    frankach szwajc.
    i buduje dom ojcu nad morzem, niekoniecznie przekazujac zreszta akt
    wlasnosci,bo wtedy dochodza AFAIK
    dodatkowe podatki do zaplaty, wyjasnia Ci lepiej grupowi prawnicy od
    podatkow...
    jesli w rodzinie jest okej to po prostu zostawia sprawe tak, ze ojciec jest
    wspolwlascicielem domu nr 1.
    a syn wlascicielem domu nr 2.
    i teraz: syn przeprowadza sie do narzeczonej, wynajmuje dom nr 1., z czynszu
    i zarobkow
    splaca kredyt z domu nr2, po pewnym okresie czasu, zaleznym od zarobkow i
    atrakcyjnosci domu dla
    wynajmujacych, kiedy dom sie juz splaci sytuacja jest czysta
    syn ma dom, ojciec ma dom

    pozdrawiam
    --
    mihau