    From: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [długie] Problem: wynajem a umowa ustna
    Date: Sat, 29 Mar 2003 13:07:49 +0100

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b63qp0$dor$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Art. 674. Jezeli po uplywie terminu oznaczonego w umowie albo w
    > wypowiedzeniu najemca uzywa nadal rzeczy za zgoda wynajmujacego, poczytuje
    > sie w razie watpliwosci, ze najem zostal przedluzony na czas nie
    oznaczony.

    Aby była zgoda wynajmującego to musi być na to jakiś dowód np. cofniecie
    wypowiedzenia lub przyjęcie pieniędzy, na co powinien być kwit. Jeśli tego
    nie ma to lokal jest używany bez zgody wynajmującego.
    A czy to nie jest tak, iż jak tata wypowiedział umowę najmu a lokalu ta pani
    nie zdała pomimo wezwań to zajmuje go bezprawnie i od tego momentu należne
    jest odszkodowanie a nie czynsz? Chyba 200%?

    > Co w polaczeniu z regulacja art.678 kc "...W razie zbycia rzeczy najetej w
    > czasie trwania najmu nabywca wstepuje w stosunek najmu na miejsce zbywcy"
    > daje juz pelen i jasny obraz sytuacji. Stosunek najmu istnieje bez
    > watpienia.

    Zbycie rzeczy nastąpiło chyba po wypowiedzeniu umowy najmu czyli syn nie
    wstąpił w stosunek w miejsce zbywcy.
    To tak na logikę i zdrowy rozsądek.

    Gdyby tak zawsze interpretować, jak ty to robisz to nigdy nikogo nie
    usunęłoby się z zajmowanego lokalu bo ciągle byłby "w stosunku najmu".
    Myślę, że znów znajdziesz kilka §§ na podważenie mojej opinii praktyka.

    Pozdrawiam i czekam

    Wiewióra