  • 1. Data: 2002-09-11 06:52:42
    Temat: dlugi
    Od: "Joe User" <j...@m...corporation.com>

    Cze!
    Co prawo polskie mowi o dlugach, tzn czy w jakikolwiek sposob dlugi jednej
    osoby moga przechodzic na osoby z rodziny (malzonka dzieci )?

  • 2. Data: 2002-09-11 08:28:30
    Temat: Re: dlugi
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Joe User napisa_(a):

    > Cze!
    > Co prawo polskie mowi o dlugach, tzn czy w jakikolwiek sposob dlugi jednej
    > osoby moga przechodzic na osoby z rodziny (malzonka dzieci )?

    1.mogą być dziedziczone
    2.może nastąpić przejęcie długu (między dwoma dowolnymi osobami), ale to
    za zgodą wierzyciela

    KG

  • 3. Data: 2002-09-11 09:09:26
    Od: "Joe User" <j...@m...corporation.com>

    > 1.mogą być dziedziczone
    1.mogą być dziedziczone
    ?????
    tzn moge nagle sie dowiedziec ze jestem bankrutem bo ojciec ma kredyty i ich
    nie splaca lub nie splacil

  • 4. Data: 2002-09-11 09:52:07
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Joe User napisa_(a):

    > ?????

    A co w tym takiego dziwnego?

    > tzn moge nagle sie dowiedziec ze jestem bankrutem bo ojciec ma kredyty i ich
    > nie splaca lub nie splacil

    Możesz odrzucić spadek lub przyjąć go z dobrodziejstwem inwentarza -
    odpowiadasz wtedy tylko do wartości spadku. Jeśli przyjmiesz spadek
    wprost (np. nie składając odpowiedniego oświadczenia) - długi są Twoje.

    KG

  • 5. Data: 2002-09-11 10:04:31
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    > odpowiadasz wtedy tylko do wartości spadku. Jeśli przyjmiesz spadek
    > wprost (np. nie składając odpowiedniego oświadczenia) - długi są Twoje.

    Moze kolega sie nie jasno wyslawia :) ale ja go rozumiem ...

    Chodzi nie o spadek i inne tego typu tylko taki motyw ze np. pewnego dnia
    puka do mnie komornik i mowi mi ze moja mam wziela kredyt na 10 000 000 zl i
    teraz nie moze go splacic wiec przyszedl zabrac mi telewizor (mimo ze nie
    poreczalem kredytu itp)

    O taka odpowiedzialnosc chodzi w tym poscie chyba ...

    AndY

  • 6. Data: 2002-09-11 10:10:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Joe User" <j...@m...corporation.com> wrote in message
    > 1.mogą być dziedziczone
    > ?????
    > tzn moge nagle sie dowiedziec ze jestem bankrutem bo ojciec ma kredyty i
    ich
    > nie splaca lub nie splacil

    Moze, ale pod warunkiem, ze nieopacznie przyjmie Pan spadek
    bez zastrzezen....

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-09-11 10:22:09
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    AndY napisa_(a):
> [...]
    > poreczalem kredytu itp)
    >
    > O taka odpowiedzialnosc chodzi w tym poscie chyba ...

    chyba... Ale była mowa o dziedziczeniu.

    KG