    From: mirek krasnowski <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dług
    Date: Thu, 02 Oct 2003 15:15:24 +0200

    Tom wrote:

    > Nie zgadzam się,
    > To że dłużnik zacznie spłacać dług w ratach w ich sytuacji prawnej nic nie
    > zmienia. Dług nadal pozostaje niespłacony. Nie ma czegoś takiego jak
    > dorozumiane wyrażenie zgody na ugodę. Wierzyciel nie ma obowiązku odpowiadać
    > na takie pismo.

    Ja przecież nie napisałem, że sytuacja prawna dłużnika się zmieniła.
    Praktyka jest natomiast taka, że jak wierzyciel pójdą z tym do sądu to
    sąd "zatwierdzi" te raty, a wierzyciel poniesie tylko koszty. Inna
    sprawa jest taka, ze tym pismem o ratach dłużnik potwierdził istnienie
    długu co dla wierzyciela może mieć ogromne znaczenie (jeżeli dług nie
    był dostatecznie "udokumentowany").