    From: ikka <i...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: deweloper i r?kojmia
    Date: Wed, 19 Feb 2014 20:54:54 +0100

    On 02/19/2014 12:05 AM, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Rękojma obejmuje wady ujawnione przed jej terminem.

    ok, nie jestem prawnikiem. A możesz mi wyjaśnić jak to się ma do tego:

    "Z tych względów należy przyjąć, w odniesieniu do uprawnień z rękojmi,
    mających charakter roszczeń, w tym także do roszczenia o obniżenie
    ceny, że termin z art. 568 § 1 k.c. jest terminem zawitym do realizacji
    ich na drodze sądowej. Po jego upływie roszczenia te wygasają i nie
    mogą być skutecznie dochodzone przed sądem.
    Dla zachowania tego terminu nie wystarczy zatem zawiadomienie
    sprzedawcy o wadzie i zażądanie obniżenia ceny. Konieczne jest
    wystąpienie przez kupującego w tym terminie ze stosownym powództwem do
    sądu, zgodnie bowiem ze stosowanym w drodze analogii art. 123 § 1 pkt 1
    k.c., bieg terminu do dochodzenia roszczenia przerywa dokonana przed
    sądem czynność przedsięwzięta bezpośrednio w celu dochodzenia
    roszczenia, a nie zgłoszenie roszczenia dłużnikowi."

    pytam dlatego, że jestem również osobiście zainteresowana tą kwestią:)
    z góry dzięki za wyjaśnienie :)