  • Data: 2004-02-02 16:19:04
    Temat: Re: deklaracja do kilku weksli - problem
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:bvla4t$aqn$1@news.onet.pl...
    > K w I rzecze:

    [ciach]

> [...]
    > wartościowym.
    > Moja propozycja jest taka - wystawiam Panu weksel na kwotę 1000 złotych,
    > a Pan mi weksel in blanco z deklaracją wekslową, że nie mogę wystawić go
    > na kwotę wyższą niż 1000 złotych.
    > Ja go sprzedam kumplowi, a on wystawi sobie go na 2000 złotych i
    > skieruje weksel do sądu celem uzyskania tytułu zapłaty.
    > Jak go uzyska to Pan straci 1000 złotych co będzie niską ceną za głupotę
    > w tej sprawie.
    >
    > To jak? Stoi zakład, czy też widzi Pan, że Pana zdanie w tej kwestii

    Ciut kultury. proszę.
    Ale ma pan rację panieszanowny, deklaracja łączy tylko wystawcę i remitenta
    wekslowego, w przypadku indosowania wekslu na inną osobę, jeżeli nie jest to
    poł,ączone z akceptacja deklaracji wekslowej deklaracja traci moc i nie
    można się na nią powoływać. Dlatego na wekslu in blanco nalezy zamieszczac
    klauzule "nie na zlecenie", co uniemozliwi indosowanie.

    i co, nie można było tak napisać?

    F.
    iudex in spe