    From: "MC" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: definicja dnia, terminy
    Date: Fri, 20 Dec 2002 00:11:35 +0100

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3E0244EB.BBEB40E0@poczta.onet.pl...

    > Pytanie brzmi czy do liczenia tych terminów powinno się stosować reguły
    > z art.111 par.2 kc, czyli nie wliczać do obliczania terminu dnia, w
    > którym nastąpiło zdarzenie będące początkiem terminu (skasowanie
    > biletu). W taryfie odmiennej regulacji nie ma.
    >
    > Jeśli nie to dlaczego? ;)

    Widze, ze sam zaczałes sie niepokoić swoim odkryciem. Moim zdaniem to co
    zacytowałeś lepiej pasuje do całkiem innego rodzaju umów. Powiedzmy, że masz
    termin zobowiazania, więc gonisz do banku i płacisz. Bank w nocy nie działa,
    wiec nie ma potrzeby ustalać godziny o której dokładnie mija termin. Zresztą
    odsetki za 15 minutowe spóźnienie nie byłyby wysokie.
    Z biletem chodzi o coś całkiem innego. Precyzyjne okreslenie terminu końca
    jego ważnosci ma zasadnicze znaczenie. Stad twoja analogia niezbyt tu
    pasuje, ale nie mam innych argumentów, zeby zakwestionować jej ważność. W
    sprawach nieuergulowanych decyduje kodeks cywilny - masz całkowitą racje.
    A jesli tak jest, to jestesmy systematycznie okradani przez ZTM.
    Trudno powiedzieć dlaczego radni nie okreslili dokładniej terminu utraty
    waznosci biletów. Projekty uchwał przygotowują urzednicy, wiec taryfa jest
    pewnie dziełem kilku gosci z ZTM. Ich zapytaj.