    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: data pewna
    Date: Mon, 10 Nov 2003 17:04:57 +0100

    On Sat, 8 Nov 2003, burenezo wrote:

    >+ "Robert Tomasik" <r...@g...pl> [...]
    >+ > Pierwsza opcja jest na pewno prawidłowa. Druga, to będzie co najwyżej
    >+ > świadczyć, że umowę zawarto nie później niż.
    >+ Nie wiem czemu piszesz "co najwyżej". Przecież skutek w postaci "umowę
    >+ zawartą nie później niż" jest właśnie datą pewną.

    No nie wiem czy to jest "data pewna"...

    Pierwsza z brzegu koncepcja: w okresie obejmującym
    "nie później niż" - dla ustalenia uwagi przyjmijmy że
    mamy umowę zawartą "gdzieś między 1 stycznia a 12 marca
    2001 r, nie później niż 12 marca" zmienił się jakiś przepis
    (dajmy ma to: 12 lutego weszła w życie nowelizacja) obejmujący
    domyślne parametry umowy ("jeśli w umowie nie postanowiono
    inaczej"). W umowie nie postanowiono.
    Pytanie: obowiązuje "stary" czy "nowy" zapis z owego przepisu ?

    pozdrowienia, Gotfryd