  • Data: 2003-02-05 11:48:41
    Temat: Re: darowizna a małżenstwo
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciotka chce przepisac na mnie mieszkanie. Moje małżeństwo przechodzi
    ostanio
    > kryzys. Czy w momencie przepisania mieszkania na mnie staje się ono w
    połowie
    > własnoscią mojej żony? A jesli tak to co mozna zrobic aby tak nie było
    > (slyszalerm ze jest cos takiego jak przepisanie w majątek osobisty). Nie
    chcę
    > go stracić w przypadku rozwodu.

    Czesc!

    Nie masz sie co martwic...

    Art. 33. Odrębny majątek każdego z małżonków stanowią:
    1) przedmioty majątkowe nabyte przed powstaniem wspólności ustawowej;
    2) przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub DAROWIZNE,
    chyba że spadkodawca lub darczyńca inaczej postanowił;

    Zawierasz z ciotka umowe darowizny, ciotka oczywiscie "inaczej nie
    postanawia"
    i finito.

    Konrad