  • 1. Data: 2005-06-13 14:44:41
    Temat: darmowe szablony
    Od: "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to>

    Witam mam jeden dylemat.

    Otoz przemierzalem Siec w dluz i w szerze w poszukiwaniu ladnych,
    funkcjonalnych i co najwazniejsze - darmowcyh szablonow stron WWW. Dzieki
    temu posiadam naprawde spora kolekcje szablonow wygladajacych nie mal jak te
    z Template Monster.

    I teraz odnosnie tego mam pytanie, chcialbym udostepnic je na moim serwerze
    FTP. Jednakze chcialbym pobierac za dostep do niego niewysokie oplate ktore
    pomoglby mi utrzymac serwer. Czy to jest legalne?

    Oczywiscie na stronie na ktorej bylyby informacje o sms-ie ktory nalezy
    wyslac, napisalbym, ze wszystkie szablony mozna znalezc za darmo w
    Internecie.

    Uzytkownik po prostu placi za szybszy dostep, szablony posegregowane i
    podzielone w odpowiednie kategorie. Czy to jest legalne, czy moge rozpoczac
    takiego typu sprzedaz?

    --
    Pozdrowienia, pytacz

  • 2. Data: 2005-06-13 16:48:58
    Temat: Re: darmowe szablony
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktore
    > pomoglby mi utrzymac serwer. Czy to jest legalne?

    darmowe nie znaczy na licencji GPL/LGPL, zobacz co autor napisal, jezeli
    zakazal sprzedazy to nie mozesz,
    bo pobieranie w tym przypadku $ za dostep do ftp bylo by czerpaniem
    posrednio zyskow z szablonow..

    To tak jakbys wyprodukowal gadu w srodowisku programistycznym ktorego
    licencja pozwala na
    wykorzystanie niekomercyjne i pobieral oplaty za reklamy w nim wyswietlane.
    Nie jest to zarobek bezposredni ale posredni
    i tez ma znaczenie. (kiedys z ciekawosci zapytalem w Borland)

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 3. Data: 2005-06-13 17:16:02
    Od: rezist <s...@p...com>

    > darmowe nie znaczy na licencji GPL/LGPL, zobacz co autor napisal, jezeli
    > zakazal sprzedazy to nie mozesz,
    > bo pobieranie w tym przypadku $ za dostep do ftp bylo by czerpaniem
    > posrednio zyskow z szablonow..

    ale dopuszczana jest przeciez opcja pobierania oplat za nosnik.
    w sumie to jego sprawa czy pozwala pobierac oplate za browsowanie
    po serwisie internetowym za oplata (oczywiscie jesli
    oplata powiazana bedzie z dostepem do serwisu) - serwer i ruch
    na nim tez trzeba z czegos utrzymac, hmm? :))

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-06-13 17:34:14
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "rezist" <s...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > oplata powiazana bedzie z dostepem do serwisu) - serwer i ruch
    > na nim tez trzeba z czegos utrzymac, hmm? :))

    tak to mozesz wszystko tlumaczyc :-)

    P.

  • 5. Data: 2005-06-13 17:50:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to> writes:

> [...]
    > serwerze FTP. Jednakze chcialbym pobierac za dostep do niego
    > niewysokie oplate ktore pomoglby mi utrzymac serwer. Czy to jest

    Moim zdaniem to zależy od licencji, na której te szablony zostały
    Tobie udostępnione. Jeśli to GPL, to ZTCP można pobierać opłaty,
    ale musisz się liczyć z tym, że osoba, która taki szablon od Ciebie
    dostanie (pobierze z FTP), będzie mieć prawo do udostępnienia go
    innym (odpłatnie albo za darmo).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2005-06-13 19:47:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > oplata powiazana bedzie z dostepem do serwisu) - serwer i ruch
    > na nim tez trzeba z czegos utrzymac, hmm? :))

    I na tej podstawie może pobierać te 80 gr plus przesyłka za wysyłaną
    płytę. Serwera nie sprzedaje, więc i nie może za niego pobrać pieniędzy.

  • 7. Data: 2005-06-14 15:11:16
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    rezist napisał(a):

> [...]
    > oplata powiazana bedzie z dostepem do serwisu) - serwer i ruch
    > na nim tez trzeba z czegos utrzymac, hmm? :))

    Moim zdaniem dobrze zrobisz, jak nie bedziesz pobieral oplat za
    szablony. Zrob cos lepszego - daj za darmo szablony, a kase pobieraj z
    reklam. Zapisz sie do programow partnerskich (chociazby google adsense)
    i stad sciagaj pieniadze.W ten sposob bedziesz mial wszystko legalnie i
    wygodnie (bez wypalania plytek, bawienia sie w kody itp.).

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 8. Data: 2005-06-14 15:21:10
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > stad sciagaj pieniadze.W ten sposob bedziesz mial wszystko legalnie i
    > wygodnie (bez wypalania plytek, bawienia sie w kody itp.).

    pod warunkiem ze l;icencja na to pozwala.

    p.