  • 21. Data: 2007-09-25 10:41:38
    Temat: Re: dane przestepcy
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    news:vc0gf3950bs4hknqep91cm006bmmthgj28@4ax.com...

    > Jakie utajnione?
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,45169
    38.html
    > "Paweł R., oskarżony o zabójstwo dwóch dilerów Ery GSM, nie przyznał
    > się do winy; grozi mu dożywocie. Jego siostra Małgorzata
    > Rozumecka(...)"

    Jeszcze słyszałem Paweł R. pseudonim Rozum

  • 22. Data: 2007-09-25 11:08:40
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ano właśnie. Nie uważasz, że podanie danych przestępcy może ugodzić w
    > niewinnych ludzi tj. w bliskich?

    Czy w przypadku, gdy sad zezwala na ujawnienie danych, czy wtedy
    sad zgadza sie na to by skrzywdzic bliskich, niewinnych ludzi?

    Nie uwazam by to krzywdzilo bliskich, choc oczywiscie w pewnych kregach
    (male miasteczka, wsie)
    tak moze byc. Tyle ze w malych miasteczkach i tak wszyscy wszystko wiedza
    (czasami nawet lepiej niz rodzina zainteresowanego ;) ).
    Tym nie mniej strudno z powodu takiej patologii, traktowac podanie imienia
    i nazwiska jako kare. Sadze natomiast, ze gdyby to bylo stosowane
    powszechnie,
    to:
    1. mialoby to znaczenie prewencyjne (u niektorych potencjalnych sprawcow)
    2. nie byloby to takie szokujace niz w sytuacji, gdy sad zezwala czasami
    na ujawnienie danych.

    Odpowiem retorycznie: nie boisz sie, ze podanie narodowosci sprawcy ugodzic
    moze w niwinnych ludzi tej samej narodwosci?
    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 23. Data: 2007-09-25 11:10:17
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709242133511.3764@athlon64...

    > Przepraszam, a jeśli to jest JEDYNY powód, to co ma biedny SDD zrobić?

    Moze:
    1. pomyslec
    2. jesli nie pomogl p.1 poprosic o doprecyzowanie pytania, o przetlumaczenie
    na wersje lopatologiczna

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek