  • 11. Data: 2007-09-24 10:47:48
    Temat: Re: dane przestepcy
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    news:fd82ik$iq4$1@news.onet.pl...

    > Bo takie sa przepisy?
    > Bo sad tak nie orzekl w wyroku?

    Dziekuje za te blyskotliwe odpowiedzi.
    Sformuluje pytanie moze bardziej lopatologicznie: DLACZEGO sa
    takie przepisy?
    I prosze, daruj sobie odpowiedz typu: bo ustawodawca tak ustanowil.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 12. Data: 2007-09-24 10:56:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dziekuje za te blyskotliwe odpowiedzi.
    > Sformuluje pytanie moze bardziej lopatologicznie: DLACZEGO sa
    > takie przepisy?
    > I prosze, daruj sobie odpowiedz typu: bo ustawodawca tak ustanowil.

    No a jaka moze byc inna odpowiedz?
    Pytanie bylo: "Dlaczego dane przestępców są z reguły utajnione (...)?".
    No wiec dlatego, ze tak mowi ustawa. Gdyby pytanie bylo "Dlaczego prawo w
    Polsce zakazuje publikacji (...)?" to tego typu odpowiedzi bylyby nie na
    miejscu.
    Takie mamy prawo i tyle. Chcesz to zmienic? - masz okazje - najblizsze
    wybory 21.10. Moze dasz sie jeszcze rade zalapac na jakas liste :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2007-09-24 11:36:58
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 24 Sep 2007 12:47:48 +0200, WOJSAL napisał(a):

    > Sformuluje pytanie moze bardziej lopatologicznie: DLACZEGO sa
    > takie przepisy?

    Bo "my" uważamy że karać należy tylko raz - a publiczne potępienie było by
    już drugą karą. Każdy po odsiedzeniu wyroku ma prawo wrócić do domu i nie
    być wytykanym palcami na ulicy. A ponieważ tak uważaliśmy to (p)osły,
    których wybraliśmy na przedstawicieli, takie właśnie ustanowili prawo.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2007-09-24 11:54:24
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    żytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:21z4sgeyy2ec.7axc6zwijdf3.dlg@40tude.net...
> [...]
    > być wytykanym palcami na ulicy. A ponieważ tak uważaliśmy to (p)osły,
    > których wybraliśmy na przedstawicieli, takie właśnie ustanowili prawo.

    Czy podanie do publicznej wiadomosci imienia, nazwiska sedziego czy
    prokuratora, nalezy traktowac jako kare dla tych osob?
    Nie rozumiem jak mozna jako kare traktowac podanie imienia, nazwiska
    osoby ktora weszla w konflikt z prawem.

    Zreszta nawet jesli nie poda sie takich danych, to taka osoba
    tez moze byc potepiona przez swoich bliskich. Czy to oznacza,
    ze nie powinna odbywac kary wymierzonej przez sad, bo bliscy
    ja potepili - bo byloby tu podwojne karanie?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 15. Data: 2007-09-24 13:40:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.09.2007 666 <j...@w...eu> napisał/a:
    > Hint: W Singapurze jednak mało śmiecą.

    Żebyś się nie zdziwił.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2007-09-24 17:59:18
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:fr34siw7zkvl$.35f1p0qivdak.dlg@40tude.net...

    > Przestępców czy podejrzanych? Bo to spora różnica.

    Skazanych, chociaż jeszcze przed zanim padnie wyrok też często podają
    pełne dane gdy przyłapali kogoś na gorącym uczynku, albo wina jest 100%

  • 17. Data: 2007-09-24 18:14:42
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" napisal:

    > Czy podanie do publicznej wiadomosci imienia, nazwiska
    > sedziego czy prokuratora, nalezy traktowac jako kare dla tych
    > osob?

    A czy podanie ich nazwisk jest swego rodzaju napiętnowaniem? Nie ponieważ te
    nazwiska zostały wymienione w innym kontekście.

    > Zreszta nawet jesli nie poda sie takich danych, to taka osoba
    > tez moze byc potepiona przez swoich bliskich.

    Ano właśnie. Nie uważasz, że podanie danych przestępcy może ugodzić w
    niewinnych ludzi tj. w bliskich?

    pozdrawiam
    Greg

  • 18. Data: 2007-09-24 18:28:31
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 23 Sep 2007 22:17:20 +0200, "wologf" <g...@o...eu> wrote:

> [...]
    >"czarnopaskowego" skazanego Adriana X. zamiast pełnej fotki delikwenta z
    >danymi Adrian Iksiński zamieszkały przy Marszałkowskiej w dzielnicy
    Jakie utajnione?
    38.html
    "Paweł R., oskarżony o zabójstwo dwóch dilerów Ery GSM, nie przyznał
    się do winy; grozi mu dożywocie. Jego siostra Małgorzata
    Rozumecka(...)"

    Albo slynne juz "Jarosław W. syn byłego prezydenta".

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 19. Data: 2007-09-24 19:35:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Sep 2007, WOJSAL wrote:

    > Sformuluje pytanie moze bardziej lopatologicznie: DLACZEGO sa
    > takie przepisy?
    > I prosze, daruj sobie odpowiedz typu: bo ustawodawca tak ustanowil.

    Przepraszam, a jeśli to jest JEDYNY powód, to co ma biedny SDD zrobić?

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-09-25 10:41:01
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się do winy; grozi mu dożywocie. Jego siostra Małgorzata
    > Rozumecka(...)"
    >
    > Albo slynne juz "Jarosław W. syn byłego prezydenta".

    To działa tylko gdy przestępstwo ktoś już znany, albo członek rodziny,
    np kosmonauty...
    no i skoro tak jest, to po co się w bawimy w utajnianie?