    From: Beco <becoo{skasuj}@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to prawda co mówił Lepper w Sejmie???
    Date: Wed, 15 Mar 2006 11:05:29 +0100

    PAweł napisał:

    > Jakos tylko mimo, że za cudze pieniądze. Nasze zadłuzenie jest ok.
    > 6-krotnie większe ( ok. 120 mld $) niz owo osławione gierkowskie. I to
    > mimo pozbycia się banków, ubezpieczeń, stoczni itp. Ale to nie dziwi,
    > skoro tyle majatku i pieniedzy z Polski wyprowadzono.

    Zacznij samodzielnie myslec i nie kontrastuj Polski z zachodnimi państwami
    a z krajami regionu (postsocjalistycznymi). W Czechach sektor bankowy jest
    w ponad 95% w rekach zachodnich i nikt tam nie placze z tego powodu. Za to
    polecam przejchac sie w okresie żniw do tegoz kraju i zobaczyc jak
    funkcjonuja spoldzielnie rolnicze, tak w Polsce znienawidzone - i poczytac
    jaki kraj 80 lat temu przodowal w rozwoju mysli spoldzielczej na
    swiecie...ku zadumie...
    Jakiz to majatek narodowy ten kraj mial w 89 roku? Niedochodowe kopalnie,
    stocznie. Prawda jest taka ze poza przemyslem tzw. ciezkim nie mamy i nie
    mielismy nic, a praw rynku nie zmienisz - teraz liczy sie przemysl
    elektroniczny i rynek uslug.
    Co do kwestii transformacji gospodarczych w Polsce:
    - ja mam jeden argument - jak jest tak zle i wszystko bylo zle zrobione to
    proponuje aby wszyscy oddali wszystko co maja ponad to co mieli w 89 roku.
    W ten sposob zaczniemy od zera - jestes pewien ze wiekszosc narodu na cos
    takiego sie zgodzi?

    Pozdrawiam
    Beco

    --