    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to prawda co mówił Lepper w Sejmie???
    Date: Sun, 12 Mar 2006 23:12:23 +0100

    Jotte [###t...@W...pl.###] napisał:

    > No właśnie. Kiedy osoba z mojej rodziny wykupywała mieszkanie
    spółdzielcze
    > po rodzicach to przeliczono wkład, scedowano zwaloryzowaną
    książeczkę
    > mieszkaniową na spółdzielnię i to praktycznie pokryło koszt kupna.
    > Jeśli to nie na temat to sorry, napisałem, co wiedziałem z myślą że
    się
    > komuś przyda. Jak nie, to trudno.

    Ale wkład, to te pieniążki, które wpłacasz, by się stać członkiem
    spółdzielni. Akurat nie tak dawno przerabiałem przejęcie mieszkania w
    spadku. Spadkodawczyni wpłaciła w połowie lat 60-tych wkład w kwocie
    około 500 ówczesnych złotych, co podobno (nie pamiętam tamtych czasów)
    stanowiło mniej więcej równowartość pensji. Gdy po 40 latach
    spadkobiercy przejmowali mieszkanie, to musieli wpłacić wkład
    członkowski. Bez namysłu napisałem wniosek do Spółdzielni, by
    przeznaczony do zwrotu spadkobiercom wkład spadkodawczyni zaliczyli na
    poczet wkładu spadkobiercy. No i zaliczyli - 5 groszy. :-)

    To zagadnienie nie ma nic wspólnego z książeczką oszczędnościową.