    From: "Plumpi" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to jest paserstwo?
    Date: Thu, 22 Jul 2004 13:27:54 +0200

    > Zatem niech policja udowodni ze to jest NADAL
    > wlasnosc tego kolesia.

    A co tu udowadniać ?
    Jest poszkodowany (który tu niesłusznie został nazwany złodziejem)
    posiadający dokumenty, które jednoznacznie stwierdzają, że przedmiot (AP)
    był jego własnością. Jest zgłoszenie kradzieży przez poszkodowanego na
    policję.

    > Radze zlozyc doniesienie o kradziezy zuchwalej
    > anteny.

    Która została dokonana wraz z policją ? Dobre co ?

    > Dowody kupna sa.

    Właśnie, że dowodów kupna nie ma osoba, która twierdzi, że kupiła ten
    przedmiot w komisie. Zatem nie jest w stanie udowodnić, że nabyła ten
    przedmiot w sposób legalny. Dlatego musi odbyć się sprawa, podczas której
    zostaną wyjaśnione wszystkie okoliczności. Póki co, osoba, która kupiła ten
    przedmiot w komisie ma postawiony zarzut paserstwa, co wcale nie oznacza, że
    jest winna. Jest tylko oskarżona. Tylko od dowodów oraz zeznań świadków
    (sprzedawca komisu) zależy czy osoba, która kupiła przedmiot w komisie
    wybroni się z tego zarzutu.

    > Dowody kradziezy - rowniez
    > (np. zeznanie policji, ktora potwierdzi ze zlodziej
    > zabral antene, a nie ma dowodu, ze to nadal
    > jest wlasnosc zlodzieja).

    Z pewnością nie było to mądre ze strony poszkodowanego, że samowolnie zabrał
    tego Access Pointa. Powinien to zrobić razem z policją. Chociaż nie wiemy
    czy tak czasem nie było. Póki co znamy sprawę tylko z jednej strony, która
    nie koniecznie musi być wiarygodna, gdyż nastawiona jest negatywnie do
    poszkodowanego.

    > Rozumiem. Dlatego nalezy tepic takie chore
    > dzialania panstwa (tu: policji).

    Nie przesądzajcie wszystkiego.
    Przecież jeżeli sąd udowodni, że przedmiot został kupiony w komisie, a jest
    duże prawdopodobieństwo, że tak, to osobie, która kupiła ten przedmiot w
    komisie nic nie grozi. Niestety po udowodnieniu, że przedmiot jest
    własnością osoby poszkodowanej, przedmiot ten będzie musiał być zwrócony
    prawnemu właścicielowi czyli poszkodowanemu.
    Osoba, która kupiła AP w komisie może natomiast dochodzić się z komisem
    (właścicielem komisu) o zwrot pieniędzy oraz kosztów postępowania.

    Jako elektronik-komputerowiec, na marginesie dodam, że szczytem kretynizmu
    jest kraść takie przedmioty jak Access Pointy czy karty sieciowe Wi-Fi,
    ponieważ odnaleźć takie przedmioty to przysłowiowa "bułka z masłem", gdyż
    urządzenia tego typu posiadają niepowtarzalne numery seryjne tzw.
    MAC-Adress, które wysyłane są drogą radiową oraz dostępne poprzez internet.
    Wystarczy tylko zaopatrzyć się w kartę radiową oraz dobrą, kierunkową antenę
    i z odległości nawet kilku czy kilkunastu kilometrów namierzyć pracujące
    urządzenie.
    Tak, więc nie jest to kwestią CZY się odnajdzie lecz KIEDY.
    :o)))

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl