    From: "Plumpi" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to jest paserstwo?
    Date: Thu, 22 Jul 2004 12:58:37 +0200

    > mialem na mysli to ze na bazarze jest duzo kradzionych rzeczy i tez
    > sie nie dostaje paragonu

    No to się nie kupuje takiego towaru.
    A jeżeli już ktoś się decyduje na zakup to powinien brać parago albo
    oświadczenie sprzedającego, że sprzedawany towar był jego własnością lub nie
    pochodzi z kradzieży.

    > normalne

    To nie jest pójście na łatwiznę, ponieważ skąd policja ma wiedzieć, że
    klient kupił ten towar w dobrej wierze ?
    Przecież klient mógł kupić ten towar z pełną świadomością, że pochodzi z
    kradzieży za połowę ceny.
    Ponadto kupując pełnowartościowy towar za połowę ceny albo i taniej długo
    bym się zastanawiał nad pochodzeniem tego towaru i konsekwencjami, które
    mogę za to ponieść. Tak więc jedyną, słuszną reakcją policji jest
    przekazanie sprawy wymiarowi sprawiedliwości, który oceni czy był to czyn
    karalny czy też nie.
    Niestety poszkodowany udowodnił, że jest to jego własność. Teraz kolej na
    osobę, która kupiła "trefny" towar - musi udowodnić, że nie nabyła go ze
    świadomością paserki.

    Dla przykładu dodam, że tak było kiedyś ze skradzinym moim nagłośnieniem,
    którego wartość sklepowa to ok. 10 tys. zł. , a łebek kupił je za 1400zł.
    Miał pecha, ponieważ zrobiłem swoje śledztwo i gnojka dorwałem.
    Sprawa zakończyła się wyrokiem grzywny dla złodziei za przywłaszczenie
    mienia, ponieważ nie udowodniono im włamania. Tłumaczyli się oni, że sprzęt
    znaleźli. Zaś łebek, u którego znalazłem sprzęt został ukarany grzywną za
    paserkę. Podstawą do tego, było jego przyznanie się, że kupował sprzęt ze
    świadomością wartości sklepowej tego sprzętu oraz to, że mógł się domyślić,
    że sprzęt jest kradziony, ponieważ był niekompletny - brak kompletu
    specjalnych kabli połączeniowych.

    Na marginesie dodam, że jestem pewny co do tego, że gnojek kupował ten
    sprzęt z pełną świadomością, ponieważ znał bardzodobrze złodziei i wiedział,
    że trudnią się oni złodziejstwem. Wygadał mi się niechcący. Niestety przed
    sądem wszystkiemu zaprzeczył.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl