  • Data: 2003-06-04 10:47:46
    Temat: Re: czy to jest możliwe?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aleksander wrote:
    > jednym z jego argumentów było to że skoro mogę np. sprzedać wierzytelności
    > innych
    > firm wobec mnie to tak samogę mogę sprzedać swoje długi.

    No możesz, ale jeśli twój wierzyciel się na to zgodzi. Inaczej taka
    umowa ma tylko takie znaczenie, że nabywca długu jest wobec Ciebie
    odpowiedzialny za to, że wierzyciel nie będzie Cię ścigał - ale on może
    to robić i nie masz podstaw aby mu przeszkodzić. Musisz mu zapłacić, a
    najwyżej potem egzekwować od tego, komu sprzedałeś dług. O ile będzie kogo.
    art.519 i nast. kc

    To wszystko pomijając problemy z tym, jakie prawo (polskie? niemieckie?)
    stosować do takiej sprzedaży.

    KG