  • 1. Data: 2004-05-10 15:29:43
    Temat: czy mozna pozbawic czlowieka calkowicie bez sirodk
    Od: dluznik<s...@i...pl>

    popadlam w ogromne dlugi.komornik zaja wszystkie pobory jestrem
    bez srodkow do zycia ,niebawem wezimie wszystko z domu czego
    dorobilam sie przes 48 lat jak mozna mi pomoc do kogo moge sie
    zwrocic.bardzo prosze o pomoc

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-10 15:46:10
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    dluznik wrote:

> [...]
    > bez srodkow do zycia ,niebawem wezimie wszystko z domu czego
    > dorobilam sie przes 48 lat jak mozna mi pomoc do kogo moge sie

    A skąd się wzięły długi.

  • 3. Data: 2004-05-10 15:53:15
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    Użytkownik "dluznik" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bez srodkow do zycia ,niebawem wezimie wszystko z domu czego
    > dorobilam sie przes 48 lat jak mozna mi pomoc do kogo moge sie

    Komornik przy sciaganiu długów nie ma prawa dzialac na szkodę dłużnika!!
    wiec nastapil błąd w procedurze komorniczej!! Napisz skarge na komornika,
    wtedy historia długów jest istotna. Nie mozna czlowieka pozbawic srodków do
    zycia!!

    Wyjscie: mozesz zrobic to, co teraz jest w modzie; ogłosic bankructwo osoby
    fizycznej.

    Pozdrawiam JanuszS.

  • 4. Data: 2004-05-10 17:21:40
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "JanuszS post.pl>" <gufner<malparemove> napisał w wiadomości

    > Wyjscie: mozesz zrobic to, co teraz jest w modzie; ogłosic bankructwo
    osoby
    > fizycznej.

    Pod warunkiem, że jesteś obywatelem kraju, w którym jest to możliwe

    HaNkA

  • 5. Data: 2004-05-10 18:07:33
    Od: "Krzysztof" <k...@p...onet.pl>

    Istotą całej sprawy jest źródło tych długów. Jeśli są one następstwem
    prowadzonej działalności gospodarczej to można ogłosić upadłość i w efekcie
    (przy poprawnym przeprowadzeniu sprawy) uwolnić się od tych zobowiązań.
    Jendak te, które stanowią zobowiązania powstałe poza działalnością
    (zobowiązania konsumenckie) niestety nie ma możliwości w Polsce się od nich
    uwolnić. Inną sprawą jest działalność komornika (komorników), którzy nie
    mogą Ci zabrać wszystkiego i wszystkich pieniędzy. Jendak faktycznie
    najbliższe lata będą dla Ciebie bardzo trudne.

  • 6. Data: 2004-05-11 18:36:22
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > Pod warunkiem, że jesteś obywatelem kraju, w którym jest to możliwe

    A w jakich krajach jest ?
    Pytanie czysto teoretyczne, żebym wiedzial komu pod żadnym pozorem nie pożyczac
    pieniedzy.

    pozdr.,
    Andrzej

  • 7. Data: 2004-05-17 00:18:16
    Od: "Kamil Jamróz" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JanuszS post.pl>" <gufner<malparemove> napisał w wiadomości

    A ja tak przy okazji zapytam bo już się pogubiłem troszkę w tych przepisach
    wszystkich.

    Przykład: zarabiam netto 800 PLN
    Mój dług wobec kogoś (instytucja) wynosi 6000 PLN
    Jestem kawalerem, bez dzieci mieszkam i jestem zameldowany u rodziców.
    Nie mam "na siebie" żadnych wartościowych rzeczy typu samochód, mieszkanie
    meble itp.

    Pytanie: jak komornik ściągnie te pieniądze.

    Zakładam, że na pewno zostanie zajęte mi konto w banku (ROR).
    Ale teraz pytanie: Miesięczne wpływy na to konto to właśnie 800 PLN z
    zakładu pracy, i przeważnie stan tego konta większy od tej kwoty nie jest.
    Słyszałem, że na koncie musi zostać miesięczne minimum socjalne. Czy to
    prawda i jeżeli tak to ile to w tej chwili wynosi.

    Założenie 2:
    Miesięczne wynagrodzenie zostaje mi przekazane z kasy zakładu pracy gotówką.
    Co się dzieje dalej w takiej sytuacji?

    I jeszcze jedno pytanie: czy komornik ma prawo zająć przedmioty znajdujące
    się w miejscu mojego zameldowania a nie będące moją własnościa ?

    Dzięki za wyjaśnienia

    Pozdrawiam

    Kamil

  • 8. Data: 2004-05-17 03:03:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kamil Jamróz wrote:

    > I jeszcze jedno pytanie: czy komornik ma prawo zająć przedmioty znajdujące
    > się w miejscu mojego zameldowania a nie będące moją własnościa ?

    NIEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!

    Tyle razy już było...

    Równie dobrze mógłby zająć i wystawić na licytację autobus, którym
    akurat jechałeś...